Telewizja publiczna straci prawa do emisji reklam?

Socjaldemokratyczny rząd Hiszpanii rozważa odebranie telewizji publicznej prawa do emisji reklam. Całkowite zrezygnowanie z reklam albo ograniczenie ich do minimum miałoby być sposobem na uzdrowienie sytuacji prywatnych stacji telewizyjnych, które przez kryzys straciły średnio co trzeciego reklamodawcę.

Hiszpańska telewizja publiczna jest podwójnie finansowana. Dostaje pieniądze z budżetu - w tym roku miliard sto milionów euro, a do tego prawie drugie tyle zarabia na reklamach. Stacje prywatne, które mogą liczyć tylko na reklamodawców, czują się pokrzywdzone i żądają wyrównania szans. Zwłaszcza teraz, podczas kryzysu, kiedy pieniędzy z reklam ubyło.

Telewizja publiczna straci prawa do emisji reklam?

Rząd Jose Luisa Zapatero poparł ich starania, choć wciąż nie ogłosił szczegółów swojej decyzji. Wiadomo, że część gabinetu jest za całkowitą likwidacją reklam. Inni, uważają, że - tak jak we Francji - powinny być one nadawane tylko do określonej godziny.

Hiszpańska telewizja publiczna jest jednak zadłużona na ponad 3 miliardy euro i nie utrzyma się tylko z pieniędzy z budżetu państwa. Dlatego do rozstrzygnięcia pozostaje najważniejsza kwestia: czy rząd zwiększy jej finansowanie, czy wprowadzi abonament.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (9)