TVP2 kupiła francuski format 'Fort Boyard'
Telewizyjna Dwójka na jesieni przyszłego roku zaprezentuje francuski format Adventure Line Productions (ALP) 'Fort Boyard'. Polskim wykonawcą będzie wrocławska firma producencka ATM Grupa.
Dyrekcja Dwójki zainteresowana była formatem już przed targami MIPCOM, które właśnie trwają w Cannes. W Cannes, w obecności przedstawicieli ATM, zostały ustalone szczegóły.
- Z racji tego, że zdjęcia zaczniemy kręcić dopiero na wakacje, przewidzianą porą wprowadzenia formatu jest jesień przyszłego roku - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl obecny w Cannes dyrektor Dwójki Wojciech Pawlak.
W polskiej wersji wystąpią rodzime gwiazdy, jak podaje dyrektor Pawlak, znane nie tylko z anten nadawcy publicznego. Do programu przeprowadzony zostanie osobny casting.
- Program kręcony będzie w oryginalnych przestrzeniach fortu, wybudowanego przez samego Napoleona - mówi nam Jacek Ściobłowski, specjalista ds. analiz programowych ATM.
Na antenie pojawiać się będzie z tygodniową częstotliwością. Potrwa od godziny do półtorej. W pierwszym sezonie przewidziano 10-14 odcinków.
"Fort Boyard" jest jednym z bardziej popularnych formatów tzw. 'adventure game shows' na świecie. Francuska ALP produkuje go od 1990 roku. Na rodzimym France 2 emitowany jest w prime time od 18 sezonów. 11 sezonów pojawiło już się w Szwecji, w Kanadzie (8), UK (6), w Rosji (5), w Niemczech (3). Jak podaje ALP do tej pory powstało 1137 odcinków w 28 krajach. W programie grupa uczestników jest poddana próbą zręcznościowym i wytrzymałościowym. Jak do tej pory to największy eksportowy francuski format z tej kategorii.
Międzynarodowe targi sprzedaży produktu audiowizualnego i cyfrowego MIPCOM są najważniejszym miejscem spotkań biznesowych rynku. Potrwają do piątku.