W Europie głośno o Łodzi
W marcu BBC rozpocznie drugi etap kampanii reklamującej Łódź, która ubiega się o miano Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku.
Pierwszy etap telewizyjnej promocji miasta odbył się we wrześniu ub. roku. Trwał pięć tygodni; całość kampanii kosztować będzie 250 tys. dolarów.
Według badań przeprowadzonych przez BBC, europejską kampanię reklamową Łodzi obejrzało 6,6 mln widzów. "30 proc. osób, do których dotarła kampania przyznało, że wie o istnieniu Łodzi, a 10 proc. stwierdziło, że miasto jest im dobrze znane. Odsetek ten wśród osób, które nie oglądały spotów reklamowych, wyniósł odpowiednio 10 i 2 procent" - powiedziała PAP pracująca dla BBC Lissa Jones.
Podsumowując we wtorek dotychczasowe wyniki współpracy z BBC prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki podkreślił, że miasto wymaga promocji w znacznie większym stopniu niż inne miejsca w Polsce.
-Kraków przez wieki był siedzibą królów, Gdańsk miał "Solidarność", Warszawa jest stolicą, a Łódź dopiero musi powalczyć o zaistnienie w świadomości cudzoziemców, dla których praktycznie nie do wymówienia była nawet sama nazwa miasta - powiedział Kropiwnicki.
Prezydent podkreślił, że współpraca z BBC pozwoliła też inaczej spojrzeć na miasto łodzianom, którzy dostrzegają w nim głównie zwartą zabudowę, ulicę Piotrkowską i pałace fabrykantów, a nie zwracają uwagi na dużą ilość zieleni i parków, które w swoim spocie wyeksponowała BBC.