Trwa ładowanie...
30-01-2008 10:20

W Europie głośno o Łodzi

W Europie głośno o ŁodziŹródło: AKPA
d5tvs6w
d5tvs6w

W marcu BBC rozpocznie drugi etap kampanii reklamującej Łódź, która ubiega się o miano Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku.

Pierwszy etap telewizyjnej promocji miasta odbył się we wrześniu ub. roku. Trwał pięć tygodni; całość kampanii kosztować będzie 250 tys. dolarów.

Według badań przeprowadzonych przez BBC, europejską kampanię reklamową Łodzi obejrzało 6,6 mln widzów. "30 proc. osób, do których dotarła kampania przyznało, że wie o istnieniu Łodzi, a 10 proc. stwierdziło, że miasto jest im dobrze znane. Odsetek ten wśród osób, które nie oglądały spotów reklamowych, wyniósł odpowiednio 10 i 2 procent" - powiedziała PAP pracująca dla BBC Lissa Jones.

Podsumowując we wtorek dotychczasowe wyniki współpracy z BBC prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki podkreślił, że miasto wymaga promocji w znacznie większym stopniu niż inne miejsca w Polsce.

-Kraków przez wieki był siedzibą królów, Gdańsk miał "Solidarność", Warszawa jest stolicą, a Łódź dopiero musi powalczyć o zaistnienie w świadomości cudzoziemców, dla których praktycznie nie do wymówienia była nawet sama nazwa miasta - powiedział Kropiwnicki.

Prezydent podkreślił, że współpraca z BBC pozwoliła też inaczej spojrzeć na miasto łodzianom, którzy dostrzegają w nim głównie zwartą zabudowę, ulicę Piotrkowską i pałace fabrykantów, a nie zwracają uwagi na dużą ilość zieleni i parków, które w swoim spocie wyeksponowała BBC.

d5tvs6w
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d5tvs6w

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj