Widzowie oszukiwani w konkursach telewizyjnych
Brytyjska korporacja BBC ujawni艂a, 偶e autorzy wielu jej program贸w systematycznie oszukiwali widz贸w i s艂uchaczy. Nie chodzi wprawdzie o dzienniki, programy informacyjne i edukacyjne, ale skandal jest i tak olbrzymi.
Zawinili autorzy wielu program贸w rozrywkowych, zw艂aszcza konkurs贸w, w kt贸rych uczestnicz膮 widzowie lub s艂uchacze. Kiedy zabrak艂o telefon贸w od publiczno艣ci, pos艂ugiwali si臋 niejednokrotnie fikcyjnymi uczestnikami.
Dzwonili cz艂onkowie ekip realizator贸w. Co wi臋cej, prezentowano ich potem jako zwyci臋zc贸w.
W bardzo popularnym programie dla dzieci "Blue Peter" wy艂owiono nawet na chybi艂 trafi艂 dziewczynk臋 spo艣r贸d widz贸w w studiu i polecono jej udawa膰 zwyci臋偶czyni臋. W radiowym programie muzycznym BBC konkursy by艂y fikcyjne od pocz膮tku do ko艅ca, 艂膮cznie z nagrodami.
Dyrektor generalny BBC Mark Thompson zapowiedzia艂 obowi膮zkowe szkolenie w uczciwo艣ci dla ponad 16 tysi臋cy pracownik贸w programowych. Ostrzeg艂 te偶, 偶e spadn膮 g艂owy winnych - cho膰 oszcz臋dzi艂 w艂asn膮.
Komentatorzy zwracaj膮 uwag臋, 偶e winna jest jednak praktyka zlecania realizacji program贸w prywatnym firmom spoza BBC oraz polityka kr贸tkich kontrakt贸w, kt贸ra nara偶a na szwank lojalno艣膰 i uczciwo艣膰.