Zobacz promo Polski w CNN
Dwa 30-sekundowe filmiki reklamowe - jeden zach臋caj膮cy do inwestowania w Polsce i drugi pokazuj膮cy polskie atrakcje turystyczne - b臋d膮 od pi膮tku emitowane w telewizji CNN International w ramach kampanii promuj膮cej nasz kraj.
Kampania w CNN potrwa do 14 grudnia. W tym czasie oba spoty zostan膮 pokazane 625 razy.
Spoty reklamuj膮ce Polsk臋 zosta艂y zaprezentowane w czwartek na konferencji prasowej w Warszawie.
W filmiku "inwestycyjnym" telewidzowie zobacz膮 sekwencj臋 zdj臋膰 przedstawiaj膮cych warszawskie ulice, gie艂d臋 oraz student贸w siedz膮cych przed uniwersytetem. M艂ody m臋偶czyzna, bohater spotu przekonuje, 偶e Polska jest krajem zdolnych, wykszta艂conych ludzi i dobrym miejscem do inwestowania.
W drugim spocie nasz kraj promowany jest od strony atrakcji turystycznych. Pokazuje m.in: pomnik Fryderyka Chopina w Warszawie, fontann臋 Neptuna w Gda艅sku, krakowski rynek, paralotniarzy w Zakopanem, Tatry, konn膮 przeja偶d偶k臋 nad brzegiem morza Ba艂tyckiego czy regaty windsurfingowe w zatoce Puckiej.
Kampania promuj膮ca Polsk臋 realizowana jest przy wsp贸艂pracy Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Polskich Linii Lotniczych LOT.
Nina Kowalewska-Motlik, przedstawiciel handlowy CNN na Polsk臋, poinformowa艂a w czwartek dziennikarzy, 偶e koszt produkcji spot贸w zosta艂 w ca艂o艣ci pokryty przez CNN, a partnerzy przedsi臋wzi臋cia za 600 tysi臋cy dolar贸w wykupili czas antenowy na emisj臋 dw贸ch spot贸w.
Doda艂a, 偶e telewizja CNN przekaza艂a prawa autorskie do spot贸w nieodp艂atnie polskim partnerom, dzi臋ki temu b臋dzie mo偶na je wykorzysta膰 do cel贸w promocyjnych r贸wnie偶 po zako艅czeniu kampanii.
Uzupe艂nieniem kampanii w stacji telewizyjnej b臋d膮 banery reklamowe prezentowane na stronach internetowych CNN. Ponadto od 6 do 13 pa藕dziernika CNN wyemituje seri臋 program贸w telewizyjnych pod tytu艂em "Eye on Poland", kt贸re b臋d膮 po艣wi臋cone polskiej gospodarce, polityce, kulturze, turystyce.
Aleksandra Pi膮tkowska, dyrektor departamentu dyplomacji publicznej i kulturalnej MSZ, podkre艣la艂a, 偶e spoty maj膮 przedstawia膰 Polsk臋 jako "kraj stabilny, europejsk膮 demokracj臋 z bogat膮 tradycj膮, kultur膮 i histori膮, ale tak偶e kraj nowoczesny, dynamiczny, otwarty, wiarygodny partner NATO i UE".
Zdaniem Rafa艂a Szmytke z Polskiej Organizacji Turystycznej dzi臋ki spotom "Polska ma szans臋 by膰 bardziej widoczna oraz ma szans臋 przebi膰 si臋 zar贸wno w Europie jak i w 艣wiecie".
Nina Kowalewska-Motlika doda艂a, 偶e chodzi przede wszystkim o to, by widzowie - po obejrzeniu spot贸w - byli zaskoczeni Polsk膮.