Balladyna flirtuje na Twitterze
Promocję Balladyny wzmocniło kolejne dziecko internetowej komunikacji Twitter. Pomysł pojawił się dość spontanicznie, na fali coraz większej popularności serwisu w Polsce.
06.08.2009 12:52
Dariusz Zawiślak producent filmu chce dotrzeć do świadomości nie tylko polskich, ale też zagranicznych odbiorców. W końcu jubileusz Słowackiego zobowiązuje. Akcja filmu toczy się w Nowym Jorku - tak więc naturalną konsekwencją było użycie amerykańskiego Twittera (tweety są dwujęzyczne – polskie i angielskie).
Ambicją głównej bohaterki, a może nawet obsesją staje się zdobycie nieograniczonej władzy. Media – niejednokrotnie zwane czwartą władzą, w tym elektroniczne, docierające bezpośrednio do elektoratu i środowisk opiniotwórczych, co więcej współtworzone przez samych internautów, stały się z dnia na dzień narzędziem w grze o wpływy polityczne. Dla nas – przynajmniej na razie – platformą komunikowania z widzami.
Chcemy podsycić ciekawość odbiorców filmu i zaistnieć w nowoczesnym kontekście - właśnie dla kontrastu z kojarzoną bardzo lekturowo treścią "Balladyny" i wpajanym od lat monumentalizmem Słowackiego. Więcej informacji o filmie można oczywiście znaleźć na stronie internetowej www.balladyna.adyton.eu.
Chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom młodego pokolenia, którego nie interesują schematyczne analizy skostniałych lektur szkolnych. Za pomocą telefonów i internetu chcą komunikować się ze światem, wysyłać i otrzymywać smsy, tweety, blipy, dzieląc się w ten sposób publicznie swoimi opiniami i wrażeniami. Balladyna jest obecna na Twitterze dosłownie od 48h. Od tego czasu Balladyna - jako kobieta przebojowa śledzi ponad 700 osób i instytucji we świata filmu. W tym krótkim czasie blisko 100 osób podjęło chęć otrzymywania złotych myśli tej przebiegłej i wyrafinowanej kobiety. Efektem tych działań jest więcej wejść na stronę internetową filmu oraz na profil Balladyny na Facebooku. Wzrasta również ogólna świadomość istnienia filmu, co nie do końca jest sprawą mierzalną.
Promowanie filmu poprzez Facebooka w formie, jaką zaproponował reżyser i producent filmu, Dariusz Zawiślak, jest również novum - Balladyna ma tu swój prywatny profil, serwuje znajomym wirtualne drinki itp. Powstał komiks z bohaterami filmu. Kolejną nietypową jak dla polskiego filmu formą promocji będzie gra komputerowa i strategiczna gra planszowa.
Dlatego właśnie w wyniku popularności jaką cieszy się profil Balladyny na Facebooku (www.facebook.com/balladyna) postanowiliśmy zaeksperymentować z Twitterem. Po tak krótkim czasie rezultaty są satysfakcjonujące.
Komunikacja złotych myśli i zasad życiowych Balladyny będzie się odbywać co najmniej przez miesiąc - do momentu premiery filmu w 200. rocznicę urodzin Słowackiego - 4. września a najprawdopodobniej do końca jubileuszowego Roku Słowackiego czyli cały okres obecności "Balladyny" na ekranach kin.