Fenomen 'Mody na sukces'
Chocia偶 zmieniaj膮 si臋 telewizyjni prezesi, z ram贸wki wypada "Wielka gra" i wiele innych, niejednokrotnie cenionych przez widz贸w program贸w, to dla "Mody na sukces" ci膮gle jest czas antenowy.
Ameryka艅ski tasiemiec "Moda na sukces" towarzyszy ju偶 polskim telewidzom od 1994 roku. W swoich archiwach Telewizja Polska ma ju偶 odcinki do numeru 3475, z kt贸rych wyemitowa艂a ju偶 (dopiero?) 2928. Jeszcze 偶adna inna "kultowa" zagraniczna telenowela nie go艣ci艂a na naszych ma艂ych ekranach tak d艂ugo - ani pami臋tna "Niewolnica Isaura", ani "Dynastia".
Produkcja nie ma 偶adnej specjalnej promocji, emitowana jest przed godzin膮 17-t膮, a jednak z 艂atwo艣ci膮 potrafi przyci膮gn膮膰 nawet po 3 miliony os贸b. Najch臋tniej ogl膮daj膮 j膮 ludzie starsi, kobiety.
- Staram si臋 nie opu艣ci膰 偶adnego odcinka. Gdy nie mog臋 ogl膮da膰, to m膮偶 nagrywa mi na wideo - m贸wi "Gazecie Wyborczej" 74-letnia Felicja Bugajska z Raciborza. - A nawet je艣li opuszcz臋 kilka odcink贸w, to nie ma straty, bo akcja posuwa si臋 tak wolno, 偶e w zasadzie nie mo偶na si臋 tu pogubi膰. Dlaczego lubi臋 ten serial? Bo pokazuje inne 偶ycie ni偶 w Polsce. Kobiety s膮 pi臋kne, eleganckie, chodz膮 na przyj臋cia, adorowane s膮 przez wspania艂ych m臋偶czyzn. Przyjemnie popatrze膰, zapomnie膰 na chwil臋 o zwyczajnym 偶yciu.
Nie wszyscy widzowie podzielaj膮 ten pogl膮d. Co jaki艣 czas wybuchaj膮 偶ywe dyskusje, czy nie powinno si臋 emisji wreszcie zaprzesta膰? M艂odsi widzowie pytaj膮: Ile mo偶na? Podkre艣laj膮, 偶e serial jest nudny i kiczowaty, ca艂kowicie odrealniony, akcja ci膮gnie si臋 w niesko艅czono艣膰...