To koniec Netfliksa? Zaskoczenie. Tego nikt się nie spodziewał
Przez ostatnie miesiące media wiele uwagi poświęcały problemom Netfliksa. Wartość jego akcji na giełdzie dramatycznie spadła, zaczęto wprowadzać niepopularne rozwiązania mające zapobiec współdzieleniu kont, było mniej nowych subskrybentów. W trzecim kwartalne spodziewano się kolejnego tąpnięcia. Swoim udziałowcom Netflix sprawił jednak bardzo miłą niespodziankę.
Na sprawozdanie zarządu największej platformy streamingowej z trzeciego kwartału 2022 r. wiele osób czekało z niecierpliwością. Najbardziej zapewne akcjonariusze, których niemal dokładnie przed rokiem spotkał finansowy dramat. Akcje Netfliksa spadły wówczas z rekordowego poziomu 690 dol. do 160-170 dol. na przełomie czerwca i lipca. Nie trzeba dodawać, że taka sytuacja wywołała panikę na giełdzie.
Spadek akcji Netfliksa wcale nie był jednak wywołany złą sytuacją finansową medialnego giganta. Wyprzedaż akcji rozpoczęły duże fundusze inwestycyjne, które wyczuły moment, w którym mogą na nich najlepiej zarobić. Później analitycy biznesowi zaczęli przepowiadać przyszłość platformy w ciemnych barwach, głównie na postawie informacji, że liczba subskrybentów przestała gwałtownie rosnąć.
Fala paniki rozlała się po świecie. I tak, wartość akcji osiągnęła swojej minimum w okresie, w którym Netflix odnotował bardzo duży (24 proc.) wzrost przychodów, zaś kwartalny zysk firmy wyniósł rekordowe 1,7 mld dol.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Największe hity Netfliksa. Nadal przyciągają przed ekrany
Od kilku miesięcy platforma odbudowuje swoją pozycję na giełdzie. Kurs akcji wzrósł do 245 dol. Wyniki finansowe z trzeciego kwartału powinny jeszcze znacznie zwiększyć ich wartość.
W trzecim kwartale 2022 r. przychody Netfliksa wyniosły 7,93 mld dol. przy 7,48 mld w analogicznym okresie poprzedniego roku, co daje wzrost o 6 proc. Natomiast zysk okazał się niższy niż w okresie, w którym platforma przeżywała na giełdzie największe kłopoty. Sięgnął on 1,4 mld dol. Tym razem wyniki kwartalne Netfliksa ucieszyły jednak inwestorów.
Analityków i inwestorów interesowała również liczba nowych abonentów. Od lipca do września Netflixowi przybyło 2,41 mln abonentów, co jest najlepszym wynikiem na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy.
W trzecim kwartale 2022 r. największymi przebojami Netfliksa były: pośród anglojęzycznych filmów fabularnych "Gray Man" (253,9 mln godzin w ciągu pierwszych 28 dni), pośród nieanglojęzycznych filmów polska produkcja "Kolejne 365 dni" (82 mln godzin), pośród anglojęzycznych seriali czwarty sezon "Stranger Things" (1,35 mld godzina), zaś pośród nieanglojęzycznych koreański serial "Niezwykła prawniczka Woo" (402,5 mld godzin).
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" kłócimy się o skandaliczną "Blondynkę", znęcamy się nad ostatnim (daj Bóg!) filmem Patryka Vegi i zgrzytami zębami, wspominając makabryczne zbrodnie "Dahmera". Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.