Trwa ładowanie...

Paryżanie pokochali polskie kino

Paryżanie pokochali polskie kino
dtalbp6
dtalbp6

Dwa razy więcej widzów niż w ubiegłym roku obejrzało pokazy w ramach zakończonej we wtorek trzeciej edycji festiwalu "KINOPOLSKA". Oprócz pokazów filmów z ostatnich trzech dekad zorganizowano spotkania widzów z ich twórcami, m.in. Januszem Zaorskim, Pawłem Salą i Bartkiem Konopką.

Już po raz trzeci paryżanie mogli lepiej poznać polskie kino podczas pokazów odbywających się w kameralnym kinie "Le Reflet Medicis" w centrum Dzielnicy Łacińskiej obok gmachu Sorbony. W tym roku hasłem przewodnim imprezy było 30-lecie powstania "Solidarności". Jak poinformowała Maja Szymanowska z Instytutu Polskiego w Paryżu, w porównaniu z poprzednim rokiem frekwencja znacznie wzrosła.

Przez tydzień trwania imprezy na seanse sprzedano w tym roku ponad 1,5 tys. biletów, czyli około dwa razy więcej niż w ubiegłym roku. Na większości pokazów sala była niemal pełna, mimo skromnej akcji promocyjnej - nie było płatnych ogłoszeń w prasie, a większe zapowiedzi festiwalu ukazały się w dwóch pismach: popularnym przewodniku kulturalnym "Telerama" oraz specjalistycznym miesięczniku filmowym "Positif".

Wśród publiczności oprócz wielu Polaków mieszkających w Paryżu, liczni byli także rodowici Francuzi, zainteresowani polskim kinem.

dtalbp6

Widzowie obejrzeli w sumie kilkanaście filmów fabularnych i animacji. W programie znalazły się klasyczne już filmy z początku lat 80. XX wieku: "Przypadek" Krzysztofa Kieślowskiego, "Kobieta samotna" Agnieszki Holland czy "Matka Królów" Janusza Zaorskiego.

Oprócz dawnych filmów Francuzi mieli okazję także obejrzeć nowe produkcje polskiej kinematografii, m.in. "Rewers" Borysa Lankosza, "Świnki" Roberta Glińskiego czy "Matkę Teresę od kotów" Pawła Sali. Ten ostatni reżyser wspólnie z młodym aktorem Filipem Garbaczem - odtwórcą ról w "Matce Teresie..." i "Świnkach" - rozmawiali po seansie z widzami.

Specjalny wieczór poświęcono polskiemu dokumentowi. Zaprezentowano filmy klasyka tego gatunku Marcela Łozińskiego oraz nominowany do tegorocznego Oscara dokument "Królik po berlińsku" Bartka Konopki. Jego twórca odpowiadał po projekcji na pytania widzów.

Tegoroczną trzecią edycję przeglądu KINOPOLSKA zorganizowały wspólnie Instytut Polski w Paryżu i stowarzyszenie Les Lumieres of Europa.

dtalbp6

** [

10 WSTYDLIWYCH PRZYJEMNOŚCI, KTÓRE KOCHAMY ]( http://film.wp.pl/10-wstydliwych-przyjemnosci-6025278032835713g )**

** [

TAK WYGLĄDA RODZEŃSTWO WIELKICH GWIAZD ]( http://film.wp.pl/supergwiazdy-i-ich-rodzenstwo-6025277585678977g ) * * [

ONE BYŁY NAJSEKSOWNIEJSZE W LATACH 80. I 90. ]( http://film.wp.pl/kobiety-w-ktorych-sie-kochalismy-w-latach-80-i-90-6025277507613825g ) * *[

BOŻENKA Z "KLANU" JAKIEJ NIE ZNACIE! FOTO ]( http://aleseriale.pl/gid,6703,fototemat.html )**

dtalbp6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dtalbp6

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj