Scorsese propagatorem domowego kina
Martin Scorsese rozpoczął kampanię mającą na celu przekonanie Amerykanów do kupowania telewizorów panoramicznych. Reżyser takich filmów jak "Chłopcy z ferajny" czy "Taksówkarz" podjął się wyzwania i chce przekonać mieszkańców Ameryki do oglądania filmów na szerokoformatowych ekranach.
Scorsese ostrzega widzów, że duża część filmów oglądanych w standardowym formacie telewizyjnym traci wiele ze swych walorów, co niszczy zamierzenia reżyserów, scenarzystów i innych twórców filmowych. Reżyser tłumaczy: Chodzi o to, żeby uświadomić widzom, że w ten sposób tracą połowę obrazu. Scorsese dodaje, że rosnąca popularność DVD powinna pomóc przekonać widzów do oglądania filmów w ich oryginalnych proporcjach.
Reżyser połączył siły z Philips Consumer Electronics i sporządził listę 10 filmów, które najlepiej jest oglądać panoramicznie. Znalazły się na niej m.in. "2001: Odyseja kosmiczna", "Łowca androidów", "Ben Hur", "Na wschód od Edenu", "Lawrence z Arabii", "Lola Montes", "Pewnego razu na Dzikim Zachodzie", "Zulu".
Zobacz w WP:
Martin Scorsese
2001: Odyseja kosmiczna
Łowca androidów