Serowa zjeżdżalnia dla Ratatuja
Agencja reklamowa pracująca nad kampanią promocyjną animacji "Ratatuj" sięgnęła po niekonwencjonalne środki.
Firma Becker postanowiła wykorzystać festiwale kulturalne na terenie całych Stanów Zjednoczonych do promocji disneyowskiej produkcji. Na imprezach pojawią się 8-metrowe dmuchane zjeżdżalnie w kształcie sera oraz repliki Wieży Eiffla. Uczestnicy będą mogli obejrzeć również oparte na kanwie filmu przedstawienia.
Jest to już piąta kampania przeprowadzona dla Disneya przez nowatorską agencję. W przeszłości potentaci reklamowi promowali dzieła "Pearl Harbor", "Nawiedzony dwór", "Opowieści z Narnii: Lew, czarownica i stara szafa" oraz "Auta." W każdym wypadku stosowano nietypowe rozwiązania, na które złożyły się przede wszystkim nawiązujące do tematyki filmów wystawy.
- Jeśli ludzie stworzą więź emocjonalną z marką i wejdą w interakcję z nią zanim ukaże się film, chętniej poświęcą czas na to, żeby wybrać się do kina - tłumaczy Eddie Newquist, dyrektor kreatywny grupy Becker.
Animacja "Ratatuj" opowiada o losach szczura Remy'ego, którego największym marzeniem jest zostać szefem kuchni w jednej z paryskich restauracji.
Polska premiera filmu planowana jest na 23 listopada 2007 roku.