Steven Spielberg i pancerz w 3D
Steven Spielberg zajmie si臋 produkcj膮 aktorskiej wersji kultowej animacji "Ghost in the Shell". Projekt powstanie z wykorzystaniem techniki 3D.
Kultowa manga napisana przez Masamunego Shirowa wydana zosta艂a w 1989 roku. 6 lat p贸藕niej firma Production I.G. stworzy艂a na jej podstawie film animowany. Akcja obrazu rozgrywa si臋 w po艂owie XXI wieku. G艂贸wn膮 bohaterk膮 jest Motoko Kusanagi, dow贸dca w tajnej organizacji Sekcja 9, specjalizuj膮cej si臋 w zwalczaniu przest臋pczo艣ci wykorzystuj膮cej nowoczesne technologie. Kusanagi jest zdolna do nadludzkich wyczyn贸w.
Pe艂nometra偶ow膮, animowan膮 adaptacj臋 mangi zrealizowa艂 w 1995 roku Mamoru Oshii. Film szybko zdoby艂 status kultowego. Siedem lat p贸藕niej powsta艂 telewizyjny serial anime oparty na w膮tkach s艂ynnej mangi - "Ghost in the Shell: Stand Alone Complex", a w 2004 nakr臋cono kontynuacj臋 filmu, pod tytu艂em "Ghost in the Shell II: Niewinno艣膰".
Prawa do przeniesienia na du偶y ekran historii w wersji aktorskiej naby艂o studio DreamWorks. W produkcj臋 dzie艂a w 3D zaanga偶owali si臋 Steven Spielberg oraz Avi Arad. Nad scenariuszem pracuje Jamie Moss, autor "Kr贸l贸w ulicy".