Trwa ładowanie...
08-04-2004 14:19

Stuhr i Żak w rolach Kajka i Kokosza

Stuhr i Żak w rolach Kajka i Kokosza
d5tvs6w
d5tvs6w

Wiadomo już jacy aktorzy udzielą głosów tytułowym bohaterom krótkometrażowego filmu "Kajko i Kokosz", który powstaje w studio Virtual Magic. Będą to Maciej Stuhr (Kajko) i Cezary Żak (Kokosz), których wybór został dokonany na podstawie sondażu przeprowadzonego wśród fanów.

Głosów pozostałym postaciom udzielą Agnieszka Kunikowska, Brygida Turowska i Andrzej Olejnik.

"Kajko i Kokosz" to kultowy polski komiks, przez wiele lat bawił sprawnym słownictwem, gagami i oryginalną formą graficzną. Obecnie jego czytelnicy mają ponad 30 lat i z sentymentem wspominają przygody dwóch wojów. Każdy z odbiorców komiksu ma własne wyobrażenie o głosie, charakterze i sposobie poruszania się bohaterów. Biorąc pod uwagę te aspekty, ekranizacja "Kajka i Kokosza" jest zadaniem trudnym i bardzo odpowiedzialnym - czytamy w materiałach przesłanych przez producenta filmu.

Projekt "Kajko i Kokosz" to połączenie nowoczesnej technologii 3D, atrakcyjnej formy plastycznej i specyficznego humoru zawartego w komiksach Janusza Christy.

d5tvs6w

Realizowane przez studio Virtual Magic przedsięwzięcie jest wieloetapowym projektem, którego finałem będzie realizacja pełnometrażowej, kinowej wersji "Kajka i Kokosza". Przedsięwzięcie to jest bardzo skomplikowane pod względem organizacyjnym, technologicznym, a także merytorycznym. Dlatego też pierwszym etapem jest stworzenie 15-minutowej integralnej historii w formie filmu krótkometrażowego. Taki prolog da pełną możliwość sprawdzenia wszelkich problemów mogących wystąpić podczas działań związanych z produkcją pełnometrażową. Podczas realizacji kilkunastominutowego filmu zostanie sprawdzona drobiazgowo technologia, która w wielu miejscach opiera się na eksperymentach i tworzeniu nowatorskich rozwiązań. Będzie to także poligon doświadczalny dla organizatorów i logistyków produkcji.

Krótki metraż pozwoli poznać opinię bezpośrednio grupy docelowej, dla której w przyszłości zostanie zrealizowana wersja pełnometrażowa.

Autorami scenariusza filmu krótkometrażowego są: Janusz Sadza oraz reżyserzy Daniel Zduńczyk i Marcin Męczkowski. W pracach brał również czynny udział autor pierwowzoru Janusz Christa.

Historia oparta jest na jednej z części komiksu. Zgodnie z założeniem scenariusz miał w jak najpełniejszy sposób oddawać specyfikę zawartą w komiksach. Modyfikacji uległy jedynie dialogi, które zostały uwspółcześnione i dostosowane do języka filmu. Przekaz zawarty w scenariuszu jest na tyle uniwersalny, by zaspokoić oczekiwania starszych czytelników komiksu jaki i młodych widzów.

d5tvs6w

Nie jest to pierwsza próba filmowej adaptacji komiksu Janusza Chrusty. Kilka lat temu poważnie rozważano możliwośc realizacji filmu aktorskie, w którym w głównych rolach zdaniem fanów powinni pojawić się: Zbigniew Zamachowski (Kajko), Cezary Żak (Kokosz), Bożena Dykiel (Lubawa), Marian Opania (Mirmił), Krzysztof Kowalewski i Marek Perepeczko (Łamignat), Krzysztof Kowalewski i Janusz Rewiński (Hegemon), Jerzy Bończak (Kapral), Pan Japa (Oferma). Pojawiło się tam również nazwisko Cezarego Pazury, którego widzowie widzieliby w roli Ciotki Jagi.

Więcej informacji na temat filmu animowanego znajdziecie na oficjalnej stronie projekty pod adresem www.kajko-kokosz.pl.

d5tvs6w
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d5tvs6w

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj