"Dużo więcej niż horror". Rzuca na kolana. Prawdziwa perła 2024 roku
Dobra wiadomość dla fanów filmów grozy. W polskich kinach pojawi się jeden z najlepszych i najbardziej kasowych horrorów 2024 roku – "Ekshumacja". Uwaga: koreańską produkcję na dużym ekranie będzie można zobaczyć tylko 6 grudnia.
Tajemnicza choroba dotyka wszystkie pierworodne dzieci w każdym pokoleniu. Lekarze są bezradni. Nie potrafią wyjaśnić jej przyczyny, nie potrafią jej wyleczyć. Aby wyjaśnić sprawę, zostaje powołana wyjątkowa jednostka specjalna, w której skład wchodzą ceniona szamanka, jej protegowany, doświadczony przedsiębiorca pogrzebowy i szanowany geomanta. Wkrótce zespół znajduje źródło choroby w rodzinnym grobowcu na świętej ziemi. Dochodzi do tytułowej ekshumacji.
"Ekshumacja" to największy przebój w koreańskich kinach w tym roku. Wpływy ze sprzedaży biletów sięgnęły aż 84 mln dolarów. To praktycznie wystarczyło, aby stać się trzecim najpopularniejszym horrorem 2024 roku na świecie. Więcej pieniędzy zarobiły jedynie "Uśmiechnij się 2" (138 mln dolarów) oraz "Kod zła" (127 mln dolarów). W przypadku hollywoodzkich hitów jest to jednak utarg z całego świata. "Ekshumacja" stała się również szóstym najbardziej kasowym tytułem w Korei Południowej wszech czasów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Exhuma | Official Trailer (2024)
Koreańska produkcja miała światową premierę w lutym podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie. W Polsce "Ekshumacja" pierwszy raz pokazana została w Konkursie Głównym Octopus Film Festiwal (gdzie zdobyła główną nagrodę) oraz w trakcie 10. edycji Warszawskiego Festiwalu Filmów Koreańskich. Wszędzie została doskonale przyjęta zarówno przez krytyków, jak i widzów.
Natomiast w najbliższy piątek, 6 grudnia, "Ekshumacja" stanie się główną atrakcją Mikołajkowego Maratonu Grozy w sieci Helios, w którym będzie można wziąć udział w 54 kinach. To chyba ostatnia już okazja, aby zobaczyć koreański przebój na dużym ekranie.
"Wyjątkowy horror, głęboko zakorzeniony w folklorze Korei i jej historycznych antypatiach żywionych do Japonii. Nastrój i dawkowanie napięcia znakomite" - ocenia Jarosław Kowal.
Dystrybutorem "Ekshumacji" w Polsce jest Media4Fun, agencja konsultingu filmowego i dystrybutor treści na VOD. "Bardzo się cieszę, że film trafia na duży ekran. Był wyczekiwany przez fanów filmów grozy i kina azjatyckiego był długo wyczekiwany i nic dziwnego, bo to prawdziwa perełka. (…) Widać wyraźnie, że zmienia się sposób dystrybucji filmów i współpracy kin z platformami VOD. W nowej formule to właśnie maratony filmowe odgrywają bardzo ważną rolę, jako sprzężenie oczekiwań widza kinowego i streamingowego" – powiedziała Justyna Troszczyńska, szefowa Media4Fun.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" opowiadamy o nowości Prime Video, czyli "Gąsce", sprawdzamy, jak prezentuje się "Diuna: Proroctwo" i zachwalamy "Matki Pingwinów". Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: