Trzy filmy reprezentantami Polski w Cannes

Już od trzech lat Polski Instytut Sztuki Filmowej reprezentuje polską kinematografię na najważniejszym na świecie festiwalu filmowym w Cannes.

Podczas tegorocznego Festiwalu trzy filmy dofinansowane przez Polski Instytut Sztuki Filmowej reprezentują polską kinematografię: "Cztery noce z Anną" reż. Jerzy Skolimowski, jako film otwierający jubileuszowe 40 wydanie Quinzaine des Réalisateurs (15 maja). Polska koprodukcja "Tulpan" reż. Sergey Dvortsevoy w sekcji Un Certain Regard (23 maja) oraz pełnometrażowy film dokumentalny "Gugara", reż. Andrzej Dybczak, Jacek Nagłowski w Acid Programmation, L'Association du Cinéma Indépendant pour sa Diffusion (22.05).

Trzy filmy reprezentantami Polski w Cannes
Źródło zdjęć: © AFP

08.05.2008 13:02

W programie targów filmowych Marché du Film pokazany będzie "Katyń" reż. Andrzej Wajda. A w ramach targów filmów krótkometrażowych Short Film Corner prezentującej etiudy studenckie znalazły się cztery filmy z programu "30 minut", koordynowanego przez Stowarzyszenie Filmowców Polskich i dofinansowanego przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.

Są to: "Pokój szybkich randek" Anny Maliszewskiej, "Samotność kucharza szybkich zamówień" Marcela Sawickiego, "Aria Diva" Agnieszki Smoczyńskiej oraz "Jak to jest być moją matką" Norah McGettigan.

Polski Instytut Sztuki Filmowej podczas tegorocznego festiwalu przewiduje szereg działań promujących polską kinematografię, w tym kolejną edycję wydawnictw PISF: katalog "New Polish Films 2008", zawierający kompletny spis filmów oraz dane dotyczące bieżącej produkcji polskich filmów oraz "Poland Film Production Guide 2008", przewodnik zawierający pełne kompendium wiedzy na temat przemysłu filmowego w kraju i powiązanych z nim zagadnień z zakresu turystyki, biznesu, gospodarki.

Przewodnik ma pomóc i zachęcić zagranicznych inwestorów, którzy chcą zrealizować film na terenie Polski przy współudziale polskich koproducentów i z polskim filmowcami. Promocję polskich filmów i twórców, którzy reprezentować będą Polskę na Festiwalu min. poprzez ogłoszenia reklamowe w festiwalowym katalogu Market Guide oraz w branżowej prasie międzynarodowej: Variety, Hollywood Reporter, Screen International.

W programie European Film Promotion, Producers on the Move adresowanym do młodych producentów, weźmie udział, zgłoszony przez PISF Grzegorz Hajdarowicz, który był jednym z polskich koproducentów "Nightwatching" Petera Greenewaya. Projekt ma na celu promocję europejskich producentów i stworzenie sieci wzajemnej współpracy w przyszłości.

Celem Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej podczas Festiwalu jest nowoczesna promocja polskiego przemysłu filmowego, tak więc podobnie jak w roku ubiegłym, PISF otworzy w Cannes Polskie Stoisko (Polish Cinema National Stand), na którym obecne będą firmy reprezentujące polski przemysł filmowy. Polskie Stoisko znajdować się będzie na rogu słynnego La Croisette, w sąsiedztwie Pałacu Festiwalowego.

Festiwal odbywa się w dniach 14-25 maja.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)