Druga strona medalu
A jak do całej sprawy odnoszą się same multipleksy? O wypowiedź poprosiliśmy przedstawicieli dwóch największych sieci kin.
- Jeśli chodzi o długość reklam i zwiastunów, które mogą być emitowane przed seansami w polskich kinach, to przepisy obowiązującego prawa nie wskazują jakichkolwiek ograniczeń w tym zakresie. W sieci kin Multikino staramy się jednak, aby ten blok nie przekraczał 25 minut, podobnie jak w krajach Europy Zachodniej oraz Stanach Zjednoczonych- powiedział nam Mariusz Spisz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Multikino S.A.
Zdaniem Multikina jedynym odstępstwem od normy był pokaz ostatniego filmu Wajdy.
**- W bieżącym roku nie mieliśmy bloków, które trwały łącznie 45 minut. Obecnie w związku z ogromnym zainteresowaniem filmem „Wałęsa. Człowiek z nadziei” liczba reklam jest nieco większa, natomiast łącznie blok reklamowo-zwiastunowy nie przekracza 30 minut.