Zła kondycja reklamy w Polsce
Drastyczność, dezinformacja oraz dyskryminacja- takie zarzuty stawiają konsumenci reklamom emitowanym w 2007 roku.
W 2007 roku do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wpłynęło ponad 120 skarg na reklamy w polskich mediach. Najwięcej, prawie 20, dotyczyło kampanii Stop pneumokokom (reklama przedstawiała ciężko chore dziecko i rozpaczającą matkę. Kadrom towarzyszyło hasło: "Nie pozwól, aby twoje szczęście zniknęło").
Blisko 70 proc. skarg dotyczyło telewizyjnych spotów. Komisja Etyki Reklamy spośród wszystkich nadesłanych skarg ponad połowę uznała za zasadne w całości lub w części. Większość skarżących stanowiły kobiety(66 proc.)
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy skupia reklamodawców, media i agencje reklamowe. W jego skład wchodzą: Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka, Izba Wydawców Prasy, Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w Polsce (IAA), Internet Advertising Bureau (IAB) Polska, Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego oraz Związek Pracodawców Prywatnych Mediów.
Działająca w ramach związku Komisja Etyki Reklamy (KER) jest organem rozstrzygającym o zgodności przekazów reklamowych z Kodeksem Etyki Reklamy. W skład KER wchodzi 15 sędziów powoływanych przez przedstawicieli trzech środowisk związanych z reklamą: reklamodawców, media oraz agencje reklamowe