Trwa ładowanie...
dzgidt6
"Atak paniki": rozmawiamy z Pawłem Maśloną, reżyserem najlepszego polskiego debiutu ostatnich lat

"Atak paniki": rozmawiamy z Pawłem Maśloną, reżyserem najlepszego polskiego debiutu ostatnich lat

"Atak paniki" jest jednym z najgłośniejszych polskich debiutów ostatnich lat. Zapraszamy do obejrzenie rozmowy Łukasza Knapa z reżyserem filmu Pawłem Maśloną.

Dzienniczek online Przystań Tylko Rozwiń

Transkrypcja:

Dzienniczek online Przystań Tylko nie ten Dobrze Do kin wchodzi film atak paniki Chyba jeden z najlepszych debiutów W ostatnich latach można nawet dekady Nie boję się Boys to debil bardzo bardzo oryginalne Reżyser tego filmu Paweł Maślak Powiedz Ty często krzyczysz Nieczęsto ale Że to bardzo było Przecieka Bo to bo to nie to samo Zdarza się W samochodzie Wydaje mi się że że przez Przestrzeń samochodu Jest jest miejscem w którym zdarza mi Edt Bocje Trochę trochę dalej Ty jesteś wyspie Kierowca Nie staram się być bezpieczna ale to ja Zazwyczaj krzyczę właśnie kiedy stoję niekiedy ja To to mi chyba Doprowadza do szału Sytuacja korki Nienawidzę czekania Jestem chyba dosyć niecierpliwy Chyba to mnie No w Twoim filmie jest Wiele sytuacji Które wyprowadzają twoich Bohaterów z równowagi Ja trochę Twoich Czytam jako W jakim sensie metaforę Polski Ja myślę że to jest bardzo Polski Ja myślę że ja sam też jestem Zamknięty bardzo Po polsku No i ta Polska w naturalny sposób znajduje ujście w tym w tym filmie I myślę że jest tam dużo właśnie energii Takiej która może wyrażać też to co się aktualnie u nas dzieje Polsce teraz W czasie ale może też w ogóle w ostatnim czasie Na świecie Mam wrażenie że ten czas jest jakiś Jakiś taki rozdygotany teraz że się wydają Rzeczy Które jeszcze nie wiemy do czego mogą doprowadzić że coś się może z tego urodzi coś czego się trochę boimy I mam wrażenie że mnie wszyscy trochę tak Jesteśmy na takim Stand By you Watch Oczekiwaniu na jakąś katastrofę Jakim lekiem oczekujemy tego czy do czegoś dojdzie czy nie Jeden z bohaterów swojego filmu Na samym początku pierwsza scena chyba możemy zdradzić jest Toster Samobójstw Bohater to Bóstwem mówi I że jesteśmy u Szpaka Katastrofie I to wydało mi się te słowa Wydaje mi się bardzo takie No symptoms I nie w jaki sposób trochę określają Credo Reżyser Attack Tak tak o tym Pomyślałem Nie wiem czy Te słowa jakoś oddają to Tak masz mówisz To są ważne słowa chyba w Avon One wyrażają pewną myśl Z którą staram się w tym filmie przeprowadzić To że Czasami Katastrofa już się wydarzyła chociaż jeszcze o tym nie wiemy to znaczy że Że że że zbieramy żywo pewny Działań Z czasem ale ale zaczyna katastrofy czasami już dużo wcześniej I że po prostu uruchamiamy Sprawiamy w ruch pewien mechanizm który Nieuchronnie prowadzi do tej katastrofy że to się musi tą katastrofa Skończyć Ale my cały czas się widzimy że do tego Nie dojdzie ale czasami mam wrażenie że jest za późno że już za dużo Za dużo się wydarzyło żeby żeby to powstrzymać że to już jest taka kula śniegowa która się toczy No i Czasem po prostu Nieunikniona Wszyscy bohaterowie oni chcieliby pękną Chcieliby wypuścić Ciebie złość Ale nie zawsze mi się to udaje Często robią pewnego rodzaju takie uniki Wnętrzności Właśnie Mówiłeś coś bardzo bardzo Pol The Cieszymy się bardzo często Czekamy Robimy to Bardzo brudny chcę Ale robimy to Zwykle prywatnie w domu to jest Albo właśnie takie Jak ty w samochodzie Że nie umiemy będziemy skonfrontować się zeszło Złością I tylko pójść do kogoś i powiedzieć mu że Ale wiesz co mi chcesz Wkurzyłeś tylko gdzieś tam nie pójdzie sobie do konta i pomyśl sobie Bla bla bla bla bla wiesz Być może ale mi się wydaje że to jest reakcja tych tych bohaterów na Na dalekich reakcji nazwą frontowanie się z problemem to To znaczy że Życzę stąd Nie chodzi nawet tyle o o Samoekspresja złości ale też o to że Boimy się zmierzyć z czymś co co wymagałoby od nas na przykład jakiegoś Poświęcenie wymagałoby od nas Zachowania się Powiedzmy stanięcia na na wysokości Pewnego Oczekiwania wobec nas samych Do dobrego samopoczucia wobec ciebie i tak dalej i tak dalej I I mam wrażenie że jesteś Bohaterowie nie chcesz uciekają że nie uprawiałem jakie te Jaki rodzaj właśnie jest kapizmu Łudząc się że że że że ta ucieczka pozwoli na uniknięcie tych Przykrości No których muszą spotkać w momencie konfrontacji Jest problemem To jest film Autobiografia Nie no on jest autobiograficzny ale jest osobisty Ty to znaczy Tak O tym właśnie pomyślałem że Czy dał mi się że Koleś który zrobił ten film Musiał w jakimś sensie Przeczytaj emocje i trochę się i trochę zrozumiecie Że ma podobnie też jakoś tak wiesz Czułem to Pusia tego filmu Tak dusi mnie na pewno jest dużo mnie Jon jest Trochę taki jak ja i i mi się też o tych bohaterach że Że oni też są w pewnym sensie podobne do mnie To znaczy ja staram się przyjąć taką perspektywę Żeby nie być lepszym od nich I nie Patrzeć na nich Oceniającą Tylko żebym Współodczuwać razem z Jak Przede wszystkim tak naprawdę nie Nie tyle się z nich śmieję Co co co Współczuję to śmiech jest jakby naturalną reakcją Na to żeby odreagować Właśnie upokorzenie odreagować coś co Co strasznego ci się przydarza I mam wrażenie że to jest 1 zł Orange takich O której my mamy w życiu i który jest bardzo pomocny Żebyśmy nie zwariowali Jeśli coś dobrego się dzieje w Polsce to Proszę jednak ta złość Ita Energia której mówią jakby znajduje trochę jednak ujście I to jest chyba Itaka dobra dobra nowina chyba To było bardzo fajne na Ja to czułem w lipcu gdzieś gdzie czułem że Oczywiście w dużej grupie ludzi Urósł Bo to jest chyba najlepsze określenie Na ten stan do tego stopnia że zmobilizował i się żeby wyjść Ja pamiętam ten czas go zresztą bardzo Dobrze wspominam bo dla mnie to był też czas Takiego poczucia wspólnoty Wspólnoty ludzi którzy są tak samo Wściekli tak samo chcą dać temu wyraz i rzeczywiście to było doświadczenie które było nas Oczyszczające Puść mnie z debiutem ale to nie jest twoje pierwsze doświadczenia zimowe bo zrobiłeś wcześniej Jaki metraż i soczek Czy pracowałeś z Marcinem wroną przy okazji jego Filmu demon Zaraz po skończeniu szkoły filmowej Marcin mi zaproponował właśnie to W pracy żebym usiadł z nim do kolejnej wersji scenariusza nad którym pracował i to był demon adaptacja Sztuki Piotrka rowickiego przegięcie No i to była dla mnie fantastyczna okazja zwłaszcza że to byłem w takim momencie kiedy ja sam szukałem dla siebie Jakiegoś zajęcia jeszcze nie miałem gotowego swojego tekstu debiutu i to była dla mnie też Fantastyczna lekcje kina no i przy okazji przygoda żeby wejść świat który mniej Czy strasznie podobał bo bo punkt wyjściowy demona był dla mnie fantastyczna Od samego początku Bo to jest historia o tym że pan młody zostaje opętany na własnym weselu Przez 2 I no i dla mnie ten punkt wyjścia jest Jest czymś czego ja w ogóle w kinie Szukam i dla mnie taki początek filmu to jest zaproszenie już do jakiegoś Tripod Do jakiejś przygody do jakiegoś fantastycznego świata w którym ja po prostu Po prostu chciałbym się znaleźć Dla mnie to była szansa na to żeby Wspomóc z Marcina i włożyć do tego filmu maksymalnie tyle ile mogę z siebie dać żeby żeby żyć Stworzyć coś ciekawego jakiś Mariaż kina grozy Z komedii i dramatem A jednocześnie który też jest bardzo Polski Opowiada też o rzeczach Które które dla nazwisk Nie są ważne To ciekawe że mówisz właśnie o weselu bo od 3 do temat wesela wracam Później z kolei właśnie Ataku paniki Jedliście wesele jest wielką puentą a także filmu Dzikie historie do którego jest twój Film porównywany Jestem ciekawy czy ty się wogóle obrażasz za to porównanie do ciebie Zazwyczaj właśnie to jest pierwsza uwagę widzów kieruje się na tobie życzy Oczywiście wchodzimy w podobnej scenerii widzimy samolot widzimy wesele A widzimy pewne radykalne stan emocjonalny więc to siłą rzeczy nasuwa to To skojarzenie ja byłem świadomy tego czy Przygotowując się do robienia filmu że Że gdzieś będziemy się będzie ten film do tego odnosił nie widziałem że aż w tak dużym stopniu bo uważałem że w to To co różni ten film Jest tego jest tak dużo że że to nie będzie Tak zostawiamy tak blisko siebie ale tak Gniezno Spoko no to dla mnie Wiesz jak ja się czuję Bardzo Pewnie Jerzy Ci chodzi o konfrontacji z tym Filmy bo uważam że drenaż Film jest podmiotowy i się broni sam jakby bez tego kontekstu Historii gdyby tamtego filmy Nigdy też nie było to ten film jest by na tym nie stracił Więcej Chyba tak No chociaż ja czuję bardziej Taką swoją Bliskość Może właśnie bardziej nawet do kina altmana czy do do Tarantino gdzie Gdzie to mam wrażenie że są silni I że może nie są takie vident ne Ale tak naprawdę są głębsze Choćby na skróty Robert altman którym się Mam wrażenie dużo bardziej inspirował m nawet nieświadomie ale że Życzę Też Rzuciłem się na pewne tematy pewne obserwacje które które widziałem u niego No i twój film Zdecydowanie czy on jest dla mnie Odświeży żeby Google sposób Opowiadania naczyń Że mamy taką Historie gieski Kilkanaście historii powiązanych równolegle Nowy w polskim kinie Wiesz co Ja zawsze lubiłem kinową wielowątkowej i chciałem tak Takie kino robi film wielowątkowy daje szansę bardziej na Ukazanie świata niż historii I wydaje mi się że to jest ciekawe Że możesz po Zbudować świat nie musisz Tak bardzo być Niewolnikiem Historia powieści taki Od A do Z Tylko możesz właśnie Spróbować stworzyć formę tak jak nawet Anderson który też robi filmy zupełnie jakieś Eklektyczne I i bez linearnej opowieści ale opowiada jaki Jaki świat i mam wrażenie że Że to jest największa szansa To chyba filmu wielowątkowy Grzyby trochę od Odkleić jakby od takiej Opowieści Siwiec Traktory i klasycznej Struktura opowiadania Wpuścić się w coś w coś trochę innego no tak jak wiesz Tarantino Czy z Pulp Fiction Ale w ogóle W swoich filmach on tak naprawdę też Jak może to szuka takiej furtki Gdzie może trochę odbić od tych i Historii żeby nie być też niewolnikiem opowieści a móc trochę pofantazjować pobawić Jestem ciekawy bo tak mówi właśnie o tej Wolności Ja myślę że dajesz teraz Polsce Jestem pewny Pewnie Pewną formą zniewolenia jest Język polski Zastanawiałeś się nad tym że mógłbyś nakręcić Film na przykład Za granicą Uwielbiam język polski więc dla mnie kręcenie filmu gdzie indziej to też byłaby pewna Tata w tym sensie że ja bym nie komunikował się swoim języku Ja na przykład bardzo lubię dialog Uwielbiam wialon Wtedy wierzby praca praca W innym języku oznacza że Pewnie to że ja bym już tego dialogu nie pij Iza w żadnym innym językiem Nie nie po Poszukuję się tak biegle jak językiem polskim Uważam że że znasz język Jest piękny zwłaszcza może zwłaszcza w wulgaryzmach mam wrażenie że wulgaryzmy są Taką osobą tego języka coś co można po prostu ilość zestawień kombosy W jakie można robić naszych wulgaryzmów Jak Boga to można u nas Przeklinać porównaniu na przykład z językiem angielskim Ale dużo nogi Generalnie to jest mój język którym ja po prostu mogę się pluskać A an w języku angielskim to jednak Nanan nawet znając ten język tak rzeźby Tylko po to komunikuje za granicą to to to nie jest ten sam wiesz poziom w ogóle Komunikacji i zabawy No że nie możesz wejść na ten pułap zabawy No coś Czuję widząc O czym będzie twój kolejny film że w kolejny filmy też będziesz się tak pławić w języku No to to byłby Jeśli rzeczywiście uda się zrobić ten ten film Bo to jest Adaptacja lubiewa Michała Witkowskiego Tom No to tam na pewno ten język Polski były brzmiały bardzo mocno też ze względu na Sam język lubiewa język Michała Witko Trójmiasto się zakochałem jedna Rzeczy która tak naprawdę jest największą siłą tej tej książki to jest języki Całe szczęście ten język W lubiewie jest językiem który można przełożyć na dialog bardzo Bardzo często że to nie jest język taki Narrator autorskich którego nie można przełożyć na język filmu Tylko sporo z tych kwestii które tam padają to są tak naprawdę kwestie które można włożyć w usta aktorów i oni odejdę Wygrają i I mam wrażenie że to jest szansa na to że Że ten ten ten język tam rozkwitnie I to by było super To byłoby super ja tymczasem trzymam kciuki za atak paniki bo uważam że to jest fenomenalny film Powinni go zobaczyć Wszyscy polscy kinomani którzy szukają mnie tak Taki na świeżego Co tu dużo mówić uważam że wybitne debiut Dzięki ci za to i Zapraszam przed dziękuję bardzo
dzgidt6
dzgidt6

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj