Kwietniowe hity VOD: "Córki dancingu", "Kim jest Michael", "Mama" i "Liza, lisia wróżka"
Obsypany nagrodami wampiryczny retro-musical „Córki dancingu”, prezentowany na Berlinale dramat z Jamesem Franco „Kim jest Michael”, surrealistyczna, węgierska czarna komedia z festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty „Liza, lisia wróżka”, poruszający dramat z Penelope Cruz „Mama” a także dokument historyczny „Pilecki”, szwedzka komedia z Izabellą Scorupco „Miłosne antidotum” i wiele innych od kwietnia na VOD. Zapraszamy do pełnego programu premier.
„Córki dancingu” (2015)
Kinga Preis jako królowa sceny disco, Magdalena Cielecka w roli Boskiego Futra rozgrzewająca do czerwoności bywalców PRL-owskich dancingów i Jakub Gierszał jako wirtuoz basowego brzmienia. W tle pulsuje rytmiczna muzyka zespołu Ballady i Romanse oraz najpopularniejsze szlagiery lat 70. i 80. – od „Byłaś serca biciem” Andrzeja Zauchy i „Bananowego songu” grupy Vox po nieśmiertelne „I Feel Love” Donny Summer w brawurowym wykonaniu samej Kingi Preis. Dwie nastolatki – Złota i Srebrna – lądują w środku tętniącego muzyką, mieniącego się światłami neonów i cekinów świata warszawskich dancingów lat 80. Nie są to jednak zwyczajne dziewczyny, tylko syreny, które próbują poznać i zrozumieć, czym jest bycie kobietą w otaczającej je rzeczywistości. Dołączają do muzyków zespołu Figi i Daktyle, z dnia na dzień stając się sensacją nocnego życia stolicy. Pochłonięte przez miłość i rodzące się namiętności, na chwilę zapominają o swojej prawdziwej naturze. Ale wystarczy jedno złamane serce, by sytuacja wymknęła się spod
kontroli…
„Kim jest Michael” (2015)
Debiut reżyserski Justina Kelly’ego wyprodukowany przez Gusa Van Santa („Słoń”, „Buntownik z wyboru”). Oparta na faktach historia duchowej przemiany aktywisty LGBT i założyciela queerowego magazynu YGA (Young Gay America) Michaela Glatze’a, który wyrzeka się swojej seksualności, aby stać się ortodoksyjnym chrześcijańskim pastorem z dziewczyną u boku. Scenariusz filmu powstał na podstawie artykułu opublikowanego przez nowojorskiego „Timesa” pod tytułem My Ex-Gay Friend. Reżyser nie udziela odpowiedzi na pytanie, czy gej może stać się hetero, nie daje również wykładu na temat homoseksualizmu i teologii. Raczej zastanawia się po prostu, kim jest Michael.
“Liza, lisia wróżka” (2015)
Surrealistyczna czarna komedia z Węgier przywodzi na myśl twórczość Wesa Andersona i Jean-Pierre Jeuneta, łącząc w sobie osobliwość „Grand Budapest Hotel” z baśniowym urokiem „Amelii” i wisielczym humorem „Delicatessen”. Deszcz nagród na festiwalach filmowych m.in. w Seattle, Austin, Los Angeles, Sztokholmie i Madrycie. Mieszkająca w słonecznym mieście Csudapest samotna kobieta Liza od 12 lat opiekuje się Martą, wdową po byłym japońskim ambasadorze. Pragnie odnaleźć miłość swojego życia, dlatego w dniu swoich 30. urodzin idzie do restauracji z burgerami z nadzieją, że pozna kogoś, z kim nawiąże romans. W tym samym czasie Marta ginie z rąk jedynego przyjaciela Lizy, Tomy’ego Taniego – ducha japońskiej gwiazdy muzyki pop z lat 50. Na wieść o przejęciu przez dziewczynę apartamentu, krewni zmarłej oskarżają Lizę o zabójstwo. Sprawą zaczyna interesować się sierżant Zoltan, który z czasem ulega urokowi Lizy i traci dla niej głowę. Kiedy na kolejnej pierwszej randce dochodzi do niefortunnego śmiertelnego wypadku,
dziewczyna zaczyna wierzyć, że stała się Lisią Wróżką. Japońska legenda głosi bowiem, że każdy kto się w niej zakocha, niechybnie umrze.
„Mama” (2015)
Penélope Cruz – laureatka Oscara za „Vicky Cristina Barcelona”, muza Pedro Almodóvara i Woody’ego Allena – debiutuje jako producentka, kreując w filmie „Mama” – jak sama podkreśla – najbardziej złożoną, a zarazem najpiękniejszą rolą w karierze. Za kamerą Julio Medem, specjalizujący się w zmysłowych kobiecych portretach, który określa swoje dzieło jako „hymn na cześć życia, dramat przepełniony światłem i miłością”. Magda (Cruz), nauczycielka i matka 10-letniego chłopca, musi stawić czoło dramatycznej diagnozie. Wykryto u niej raka piersi. Jednak kobieta nie zamierza się poddawać, a choroba paradoksalnie wyzwala w niej zupełnie nowe pokłady energii, humoru i odwagi, które gruntownie zmieniają życie jej samej i jej najbliższych. Niespodziewanie, Magda staje przed kolejnym wyzwaniem. Okazuje się, że jest w ciąży... Penélope Cruz partneruje wybitny hiszpański aktor, trzykrotny laureat Nagrody Goya - Luis Tosar ("Boskie jak diabli", "Słodkich snów").
„Pilecki” (2015)
Film ,,Pilecki" to polski fabularyzowany dokument w reżyserii Mirosława Krzyszkowskiego przedstawiający historię rotmistrza Witolda Pileckiego od czasów jego młodości, poprzez działania w czasie II wojny światowej, aż do uwięzienia i śmierci w maju 1948 roku. Witold Pilecki to jedna z bardziej fascynujących postaci w najnowszej historii Polski. Swoje życie poświęcił walce ze zbrodniczymi dyktaturami XX wieku - niemieckim narodowym socjalizmem i sowieckim komunizmem. Brytyjski historyk prof. Michael Foot zaliczył go do sześciu najodważniejszych ludzi ruchu oporu II wojny światowej. Mirosław Krzyszkowski - autor książek i filmów dokumentalnych takich jak „Moja ikona”, „Być”, „Święta z sąsiedztwa. Joanna Beretta Molla” tak powiedział o filmie: "Chcemy opowiedzieć historię uniwersalną o człowieku, którego ukształtowały wartości, który pozostał im wierny. Pilecki nie był bohaterem jednego czynu, ale przede wszystkim pracował nad sobą, kształtował swój charakter, był oddany rodzinie, ojczyźnie, służbie".
„Miłosne antidotum” (2014)
Osadzona na malowniczej wyspie komedia romantyczna z udziałem znanej z „GoldenEye” i „Ogniem i mieczem” Izabelli Scorupco i popularnego szwedzkiego komika Davida Helleniusa. Film został wyróżniony nagrodą publiczności Guldbagge, przyznawaną przez Szwedzki Instytut Filmowy. Veronica (Izabella Scorupco) pochodzi z zamożnej rodziny, Micke (David Hellenius) jest stolarzem. Kiedy mężczyzna zjawia się w domu Veroniki, by przeprowadzić remont kuchni w jej luksusowym apartamencie, wbrew wszystkiemu zakochują się w sobie. Niestety kiedy ogłaszają swoim rodzinom, że chcą być razem, nie zostaje to przyjęte z entuzjazmem, zwłaszcza przez ich nastoletnie dzieci, którym z trudem przychodzi zaakceptowanie nowej sytuacji. Aby zmienić ich nastawienie, Veronica organizuje wspólny wyjazd na wakacje do swoich bogatych rodziców mieszkających na malowniczej wyspie u zachodniego wybrzeża Szwecji. Micke jednak nie do końca odnajduje się w towarzystwie dystyngowanych teściów, z którymi więcej go dzieli niż łączy. Gdy do perypetii
włączy się wyzwolona sąsiadka nimfomanka, związek pary zostanie wystawiony na poważną próbę.
„Chłopiec w złotych spodniach” (2014)
Mats (Lukas Holgersson) razem z innymi dziećmi właśnie rozpoczyna wakacje. Nieoczekiwanie jednak zapowiadające się niezbyt ciekawie lato zmienia się w wielką przygodę, gdy chłopak przypadkiem znajduje spodnie zapewniające dostęp do nieograniczonego bogactwa. Pieniądze wręcz same wyskakują z kieszeni, a marzenia nagle stają się realne. Po beztroskiej chwili rozrzutności chłopiec dochodzi do wniosku, że powinien lepiej spożytkować bogactwo, dlatego część pieniędzy oddaje miejscowym potrzebującym. Niestety szybko okazuje się, że legendarne złote spodnie od dłuższego czasu są łakomym kąskiem dla wielu poszukiwaczy łatwego zysku, dlatego uprowadzony zostaje ojciec chłopca, Torkel (Shanti Roney). Na domiar złego policja odkrywa, że z krajowych banków znikają pokaźne sumy pieniędzy i wpada na trop Matsa. Teraz chłopiec i dwójka jego dzielnych przyjaciół będą musieli odnaleźć Torkela i odbić go z rąk przestępców, zanim zostaną złapani przez policję.
„Echo śmierci” (2015)
Weterani kina akcji Michael Jai White („Mroczny rycerz”) i Steve Austin („Niezniszczalni”) w mocnym amerykańskim thrillerze producentów „Wpół do śmierci” i „Iceman: Historia mordercy”. Agent specjalny James Webster (Michael Jai White) po powrocie ze służby dowiaduje się, że jego brat został brutalnie zamordowany. Żądny zemsty wyrusza na krwawą krucjatę przeciwko oprawcom. Wnikając w tajny świat korupcji i morderstw, odkrywa jednak, że znalazł się w środku spisku, sięgającego struktur rządowych. Gdy jego tropem ruszy wojskowy zabójca (Steve Austin), Webster będzie zmuszony ujawnić korupcję wysoko postawionych oficjeli, by samemu nie paść ofiarą niebezpiecznej intrygi.
„Tajemnice Paryża: Zabójstwo na wieży Eiffela” (2015)
Tajemnice Paryża: Zabójstwo na wieży Eiffela ” to kolejny film z trzyczęściowej mrocznej serii, której tłem jest XIX-wieczny Paryż. W czasie otwarcia Wieży Eiffela podczas Targów Światowych w Paryżu w 1889 r. ginie w tajemniczych okolicznościach trzech inżynierów z firmy Eiffel. Córka jednego z nich, Louise która właśnie zszokowała paryski światek swoim rozwodem i dążeniem do niezależności, zostaje oskarżona niesłusznie o to morderstwo. Trafia do szpitala Salpetriere, gdzie dzięki hipnozie odnajduje klucz do zagadki morderstwa ojca i jego przyjaciół oraz znajduje siłę do zaakceptowania tego kim naprawdę jest.
„Kolekcja królowej kryminałów Mary Higgins Clark: Dom nad urwiskiem” (2015)
Mary Higgins Clark nazywana jest królową suspensu albo amerykańską królową kryminału (choć pochodzi z Irlandii). Jest autorką ponad trzydziestu bestsellerowych powieści kryminalnych, trzech zbiorów opowiadań, powieści historycznej i pamiętników. Wspólnie z córką, Carol Higgins Clark, napisała też pięć świątecznych powieści kryminalnych. Jej kryminały wielokrotnie osiągały pierwsze miejsca na listach sprzedaży w Stanach i poza nimi, szczególnie we Francji. Otrzymała wiele międzynarodowych nagród za swoją twórczość. Emilie i Marc pięć lat temu stracili synka. Przeprowadzka do nowego domu i narodziny córki Anny mają im zapewnić nowy start po dotkliwej traumie. Pewnego dnia Emilie spotyka Vincenta, oskarżonego o morderstwo mężczyznę, którego żona przed paroma dniami zaginęła bez wieści. Poruszona jego historią postanawia wrócić do porzuconego zawodu i bronić Vincenta w sądzie. Niedługo potem Emilie zaczyna słyszeć głos zmarłego synka, rozlegający się w nowym domu. Odkrywa, że budynek kryje tragiczną przeszłość,
którą zataiła przed nią agentka nieruchomości, Helena. Zachowanie Emilie zaczyna niepokoić jej najbliższych. Nawet mąż myśli o umieszczeniu jej w zakładzie psychiatrycznym. Czy Emilie odchodzi od zmysłów, czy też padła ofiarą zmyślnego spisku?
„Oskarżeni” odc. 3.: „Sprawa Martina” (2015)
Seria sześciu godzinnych opowieści opartych na sprawach sądowych. Stojący przed sądem oskarżeni przedstawiają motywy, które pchnęły ich do przestępstwa. Poprzez ich zeznania oraz świadków próbujemy poskładać historie oskarżonych i dojść, czy stali się nimi słusznie. Ben zostaje oskarżony o gwałt na swojej dziewczynie Julie. W trakcie sprawy sądowej dowiadujemy się co się wydarzyło. Martin prowadzi osiedlowy sklep spożywczy i samotnie wychowuje 17-letniego syna, Bena. Pewnego wieczoru chłopak wraca do domu wystraszony, umorusany błotem od stóp do głów. Następnego dnia Martin dowiaduje się, że dziewczyna Bena została zgwałcona. Rozpoczyna prywatne śledztwo, czym ściąga na siebie uwagę policji.
„Oskarżeni” odc. 4: „Sprawa Sophie” (2015)
Seria dwunastu opowieści opartych na sprawach sądowych. Stojący przed sądem oskarżeni przedstawiają motywy, które pchnęły ich do przestępstwa. Poprzez ich zeznania oraz świadków próbujemy poskładać historie oskarżonych i dojść, czy stali się nimi słusznie. Sophie awansuje na stanowisko dyrektora handlowego w agencji reklamowej, zaś jej mąż, nauczyciel, zostaje przeniesiony na Tahiti. Żadne z nich nie zamierza porzucić nowych warunków pracy, bo oboje ciężko pracowali na upragniony sukces. Decyzyjny impas niekorzystnie wpływa na atmosferę związku. Bezradna Sophie postanawia zażądać rozwodu, by wymóc na mężu zmianę zdania. Ku jej zaskoczeniu Fred przystaje na propozycję. Co więcej, zamierza wyprowadzić się od żony razem z synem Lucasem. Zupełnie zdezorientowana Sophie nie podejrzewa, że to dopiero początek koszmaru, jaki ją czeka…