Trwa ładowanie...

Kosztował 400 mln dolarów. Najdroższy film w historii już bije rekordy

Patrząc na ogromne zainteresowanie w mediach, na ten moment czekało bardzo wielu fanów kina. W amerykańskie święto Dnia Weteranów wytwórnia Paramount opublikowała pierwszy plakat oraz zwiastun ósmej części "Mission: Impossible". Poznaliśmy też nowy tytuł filmu.

"Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One""Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One"Źródło: Materiały prasowe
d3h5wp9
d3h5wp9

Siódma część "Mission: Impossible" ("Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One") kosztowała 290 mln dolarów. Jej ogromny budżet tłumaczono pandemią, strajkiem aktorów i scenarzystów, awariami na planie. Te problemy dotknęły także ósmą część cyklu, co jednak nie tłumaczy faktu, że na jej realizację wydano już niemal 400 mln dolarów.

Nie ulega wątpliwości, że budżet filmu wymknął się spod kontroli Toma Cruise’a, który jest nie tylko gwiazdą serii, ale także jednym z jej głównych producentów. Zdjęcia do "Dead Reckoning Part Two" oficjalnie rozpoczęły się w marcu 2022 roku, czyli jeszcze przed kinową premierą siódmej części i, jak się okazuje, wciąż są jeszcze realizowane. Okres zdjęciowy trwa więc ponad 30 miesięcy! Budżet przekroczył już 300 mln dolarów i ponoć "skonsumowane" zostało kolejne 100 milionów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mission: Impossible – The Final Reckoning | Teaser Trailer (2025 Movie) - Tom Cruise

Zachodnie media informowały, że doszło już do poważnego konfliktu pomiędzy Tomem Cruise'em a wytwórnią Paramount, która oczywiście partycypuje w kosztach. Wszystko wskazuje na to, że studio będzie się mogło pochwalić najdroższym filmem w historii kina, co oczywiście nikomu radości nie przyniesie, jeśli trzeba będzie dopłacać do niego grube miliony. Przy kosztach produkcji sięgających 400 mln dolarów, film, żeby wyjść na zero, powinien zarobić w kinach około 800-900 milionów, czyli dużo więcej niż poprzednia część serii, która zgarnęła jedynie 570 mln dolarów.

Dobra informacja jest taka, że zainteresowanie pierwszym zwiastunem ósmej części "Mission: Impossible" jest ogromne. W ciągu kilkunastu godzin trailer odnotował dziesiątki milionów wyświetleń. Materiał filmowy został tak zrealizowany, by sugerować, że mamy do czynienia z opowieścią stanowiącą kulminacyjny moment w historii przygód Ethana Hunta.

Plakat filmu "Mission: Impossible – The Final Reckoning" Materiały prasowe
Plakat filmu "Mission: Impossible – The Final Reckoning"Źródło: Materiały prasowe

Kolejna ważna informacja to zmiana tytułu filmu. Producenci trochę odcinają się do poprzedniej części i zamiast "Mission: Impossible - Dead Reckoning Part Two" tytuł brzmi teraz: "Mission: Impossible – The Final Reckoning". Data premiery na szczęście pozostała bez zmian: 23 maja 2025 roku.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" opowiadamy o skandalu z "Konklawe", omawiamy porażających "Łowców skór" na Max i wyliczamy, co poszło nie tak z głośnym "Sprostowaniem". Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3h5wp9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3h5wp9

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj