Polacy skarżą Netfliksa. Sprawa dotyczy dodatkowej opłaty
W połowie ubiegłego roku Netflix rozpoczął w Polsce akcję ograniczania współdzielenia kont i wprowadził dodatkową opłatę. Komentarze użytkowników na ten temat były na ogół negatywne i mogły sugerować, że platformę czeka odpływ subskrybentów. Tak się jednak nie stało, co nie oznacza, że wszyscy pogodzili się z polityką Netfliksa.
Reakcja klientów Netfliksa na akcję ograniczenia współdzielenia kont wydawała się bardzo gwałtowna. Wiele osób zapowiedziało, że zrezygnuje z usług oferowanych przez największą platformą streamingową. Zwracano przede wszystkim uwagę na fakt, że konkurencyjne podmioty (Disney+, Prime Video czy HBO Max) nie wprowadzają żadnych dodatkowych opłat. Teraz wiemy, że inne platformy chcą jednak brać przykład z Netfliksa.
Ograniczenie współdzielenia kont i dodatkowa opłata nie odebrały Netfliksowi zbyt wielu użytkowników. Co więcej, w ostatnich miesiącach medialny gigant zanotował największy wzrost liczby subskrybentów spośród wszystkich platform streamingowych. Są jednak w Polsce widzowie, którzy łatwo nie składają broni i walczą o swoje.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Największe hity Netfliksa. Nadal przyciągają przed ekrany
Od połowy ubiegłego roku do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło ok. 20 skarg dotyczących Netfliksa. Dotyczą one wznowienia członkostwa lub pobrania opłaty pomimo anulowania subskrypcji, braku możliwości usunięcia metody płatności, braku dubbingu w filmach dla polskich odbiorców, a także wprowadzenia dodatkowej opłaty za udostępnianie swojego konta osobie spoza gospodarstwa domowego.
Przypomnijmy, że stawka wynosi 9,99 zł miesięcznie od każdej osoby spoza domu. Subskrybenci planu Standard mogą udostępniać konto jednemu gospodarstwu domowemu, a ci korzystający z pakietu Premium – dwóm.
Netflix zwleka z odpowiedzią?
"Prezes Urzędu skierował do spółki Netflix wystąpienie w sprawie blokady współdzielenia kont, rezygnacji z subskrypcji oraz danych kontaktowych udostępnianych na należącej do niej stronie internetowej. W związku z brakiem odpowiedzi Spółki ponowił prośbę o wyjaśnienia. Aktualnie oczekuje na odpowiedź przedsiębiorcy w tej sprawie" - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl departament komunikacji UOKiK. Urząd na razie nie otrzymał odpowiedzi w tej sprawie.
W Polsce Netflix, podobnie jak na świecie, jest zdecydowanym liderem rynku streamingowego. W styczniu w naszym kraju odwiedziło go blisko 11 mln internautów. Na przestrzeni miesiąca Netflix zyskał ponad 120 tys. użytkowników. Drugie miejsce zajmuje HBO Max z niespełna 3 mln użytkowników.
W 50. odcinku podcastu "Clickbait" zachwycamy się serialem (!) "Pan i Pani Smith", przeżywamy transformacje aktorskie w "Braciach ze stali" i bierzemy na warsztat… "Netfliksową zdradę". Żeby dowiedzieć się, czym jest, znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: