Skandal na Oscarach. Oglądały to miliony widzów
Oscary 2022 przejdą do historii jako jedna z najbardziej kontrowersyjnych imprez Akademii Filmowej. Zbadano oglądalność i wyniki potwierdzają to, czego domyślali się wszyscy: policzek wymierzony Chrisowi Rockowi przyciągnął miliony widzów.
Za nami 94. gala wręczenia Oscarów, która zostanie zapamiętana już na zawsze jako ta impreza, podczas której Will Smith spoliczkował Chrisa Rocka za żart o łysej głowie Jady Pinkett Smith. Na tym kontrowersje się nie kończą. Organizatorzy pominęli kilka ważnych postaci ze świata filmu w segmencie "In memoriam", poświęconym pamięci zmarłych gwiazd. Akademia zaprzepaściła też szansę, by zaapelować do gwiazd o realne wsparcie dla Ukrainy, w lakoniczny sposób odniesiono się do wojny u naszego sąsiada. Jak pisaliśmy w podsumowaniu oscarowej gali, kino zeszło na dalszy plan, a skandal z Willem Smithem przyćmił wszystkie kluczowe kwestie.
Członkowie Akademii mogą jednak otwierać szampana. Są już znane wyniki oglądalności niedzielnej gali. Odbito się od dna.
"Variety" na podstawie danych zebranych przez Nielsena podaje, że tegoroczne Oscary miały widownię liczącą 16,6 mln osób. To znacznie lepszy wynik od poprzedniej gali, którą obejrzało 10,5 mln osób, co było rekordowo złym wynikiem. Chociaż różnica pomiędzy rokiem 2021 a 2022 jest imponująca, to wciąż drugi najgorszy wynik oglądalności w historii Oscarów.
Gala po raz pierwszy od 2018 r. była prowadzona przez wybrane gwiazdy, co już w pewien sposób mogło przyciągnąć widzów. Sprawdzono jednak dokładnie, które momenty przyciągnęły najwięcej osób przed ekrany.
Nielsen podaje trzy kluczowe momenty, w których oglądalność wystrzeliła w górę: gdy Troy Kotsur odbierał statuetkę dla najlepszego aktora drugoplanowego, gdy Will Smith spoliczkował Chrisa Rocka i gdy Will Smith wygłaszał swoje przemówienie po tym, jak wręczono mu nagrodę dla najlepszego aktora pierwszoplanowego.
Historyczne wyniki gala zanotowała natomiast w mediach społecznościowych. Z wyliczeń Nielsena wychodzi, że gala przyniosła aż 22,7 mln interakcji wśród internautów, czyli aż o 139 proc. więcej niż ubiegłoroczna. Tu Oscary notują rekord. Rekord pada także na tle innych wielkich imprez transmitowanych w tym roku w telewizji (przebijają finał Super Bowl), a także w ogóle był to najchętniej oglądany program rozrywkowy w telewizji w 2022 r.
Słuchasz podcastów? Jeśli tak, spróbuj nowej produkcji WP Kultura o filmach, netfliksach, książkach i telewizji. "Clickbait. Podcast o popkulturze" dostępny jest na Spotify, w Google Podcasts oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach. A co, jeśli nie słuchasz? Po prostu zacznij.