Odszkodowanie za reklamy przed seansem
Chiński adwokat Zhang Yang domaga się od kina Cuiyuan Movie World i wytwórni filmowej Beijing New Picture Distribution odszkodowania za to, że seans filmu "Hero", na którym obecny był mężczyzna, został opóźniony o 4 minuty tylko po to, aby pokazać widzom przed seansem serię reklam.
07.01.2003 17:14
Adwokat na drodze sadowej chce dochodzić zwrotu 40 juanów, które zapłacił za bilet oraz dodatkowych 40 juanów jako rekompensatę za stratę czasu. Eksperci twierdzą, że Zhang Yang ma duże szanse aby wygrać sprawę w sądzie.
Kupując bilet, widzowie zawierają z kinem umowę, wedle której godzina wydrukowana na bilecie jest godziną rozpoczęcia filmu - twierdzi profesor Liu Zhihui z Uniwersytetu Nauk Politycznych i Prawa.
W tym przypadku, kino złamało umowę z publicznością. Moim zdaniem, rekompensata za opóźnienie powinna równać się zyskowi, jaki odniosło kino z reklam nadanych przed tym seansem.
"Hero", którego realizacja kosztowała 31 milionów USD, jest najdroższą produkcją w historii chińskiego kina.