Polski przebój Netfliksa. "Cała prawda o mrocznym świecie"
Platforma Netfliksa coraz częściej ściąga do swojej filmoteki polskie produkcje, które jeszcze niedawno były wyświetlane w kinach. Zarówno te, które stały się przebojami, jak i mniej popularne. Na platformie streamingowej można dobrze sprzedać niemal każdy tytuł.
05.05.2024 | aktual.: 05.05.2024 18:28
"Temat jest gorący. Influencer to zawód pożądany, ale i znienawidzony, coraz więcej tam afer, także seksualnych i przewałów finansowych, do tego promocja patologii i kryminału. Gotowy scenariusz? Nie tym razem" - napisała Karolina Korwin Piotrowska w recenzji filmu "Dziewczyna influencera".
Wchodząca gwiazda internetu Zosia (Karina Rezner), znana pod nickiem Just Sophie, odkrywa, że jej chłopak, popularny YouTuber Komfi (Kamil Wodka), ma romans. Kiedy zdrada wychodzi na jaw, dziewczyna postanawia przyjąć ofertę uwielbianej przez internautów Violi (Olga Kalicka) i wraz z nią udać się w zagraniczną podróż za pieniądze sponsorów. Odwiedzają ekskluzywne kurorty na Cyprze, Ibizie, Malcie, Grecji i we Włoszech, walcząc o zasięgi i uwagę fanów. Zosia dołącza do elity polskich influencerów i poznaje mroczną stronę tej profesji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
DZIEWCZYNA INFLUENCERA | Oficjalny zwiastun | Kino Świat
"Dziewczyna influencera" reklamowany był pod chwytliwym hasłem "Naga prawda o świecie influencerów", jednak "nagi" jest przede wszystkim sam film, a raczej produkt filmopodobny. "Ciosany siekierą, do tego tępą i starą, schemat sprzed kilku lat o tym, że influencerki to w sumie dziwki i za kasę sprzedające wszystko. (...) Nuda, chaos, bezradność. Zaczynam tęsknić za Patrykiem Vegą. Przynajmniej bywało zabawnie." - kończy swoją recenzję Piotrowska.
Zobacz także
"Dziewczyna influencera" miała premierę w polskich kinach na początku lutego. W pierwszych dwóch tygodniach wyświetlania, głównie dzięki rzucającej się w oczy kampanii reklamowej, zainteresowała trochę widzów (na starcie 34,6 tys. sprzedanych biletów), później jednak szybko zniknęła z ekranów kin, a po trzech miesiącach wypłynęła na polskim Netfliksie.
Na platformie polska produkcja radzi sobie dużo lepiej. Zadebiutowała na trzeciej pozycji, potem awansowała na drugą, kto wie, może znajdzie się wkrótce na czele listy przebojów. "Dziewczyna influencera" staje się więc hitem Netfliksa, ale nie zachęcamy do jej obejrzenia.
Zobacz także
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozkładamy na czynniki pierwsze fenomen "Reniferka", przyglądamy się skandalom z drugiej odsłony "Konfliktu" i zachwycamy się zaskakującą fabułą "Sympatyka". Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: