Kłopoty dopiero się zaczną. Wkrótce zniszczy Netfliksa?
14 czerwca w Polsce pojawi się ostatnia z największych obecnie filmowych platform streamingowych. Szefowie Disney+ nie ukrywają, że w ciągu 2-3 lat chcą zdetronizować Netfliksa i stać się największym serwisem z filmami online na świecie. Przedstawiamy ofertę Disney+.
Na początku marca HBO GO przekształciło się w HBO Max. Do rewolucji na polskim rynku jednak nie doszło. Zdecydowanym liderem pozostał Netflix (według ostatnich danych w pierwszym kwartale tego roku miał w naszym kraju około 14 mln subskrybentów). Serwis WarnerMedia trochę poprawił swoją pozycję (5,5 mln użytkowników). Daleko z tyłu znajduje się Amazon Prime Video (2,7 mln subskrybentów). Stabilną sytuację może jednak wywrócić do góry nogami pojawienie się w naszym kraju platformy Disney+.
The Walt Disney Company zapowiada, że do końca 2024 r. jego platforma podwoi liczbę użytkowników i zdetronizuje Netfliksa. Na razie Disney+ może się pochwalić blisko 120 mln subskrybentów na świecie. Abonament Netfliksa opłaca obecnie ponad 220 mln gospodarstw domowych.
Bez wątpienia, filmowa oferta Disney+ jest niezwykle atrakcyjna. Szczególnie dla młodszej grupy odbiorców. Znajdują się w niej oczywiście kinowe hity słynnej wytwórni (wszystkie produkcje Marvela, Lucasfilm, Pixara), ale również bardzo popularne seriale, które dostępne są i będą jedynie na platformie należącej do The Walt Disney Company.
Oczywiście największą popularnością cieszą się w serwisie Disney+ produkcje, których akcja rozgrywa się w dwóch filmowych uniwersach: komiksowym Marvela oraz "Gwiezdnych wojen". W tym gronie znajdują się takie hity, jak "WandaVision", "Falcon i Zimowy Żołnierz", "Loki", "Hawkeye", "Moon Knight", "The Mandalorian", "Księga Boby Feta", czy najnowszy przebój Disneya "Obi-Wan Kenobi".
Serial z Ewanem McGregorem jest obecnie najczęściej oglądaną produkcją na platformie Disney+. Co ciekawe, drugie miejsce zajmują nieśmiertelni "Simpsonowie", którzy okazują się dla widzów nie mniejszą atrakcją niż wysokobudżetowe hity.
Warto dodać, że w ofercie Disney+ znajdują się także filmy dokumentalne wyprodukowane przez National Geographic. Platforma poleca obejrzeć na początek takie tytuły, jak "Na ratunek: Misja w jaskini" i "Free Solo", autorstwa nagrodzonych Oscarem reżyserów i producentów E. Chaia Vasarhelyia i Jimmy'ego China oraz popularne serie "Świat według Jeffa Goldbluma" i "Gordon Ramsay: Świat na talerzu".
Miesięczna cena subskrypcji Disney+ w Polsce wyniesie 28,99 zł. Jeżeli opłacimy abonament roczny w wysokości 289,90 zł, to miesięczna opłata spadnie do ok. 24 zł. W cenowej ofercie znajduje się także opcja powitalna Disney+, która kosztuje 229,90 zł za rok i będzie dostępna do północy 13 czerwca.
Lista wybranych tytułów z oferty Disney+:
DISNEY
"Cruella" (2021)
"Nasze magiczne Encanto" (2021)
"Raya i ostatni smok" (2021)
"Wyprawa do dżungli" (2021)
"Sneakerella" (2022)
"Niedźwiedzica polarna" (2022)
PIXAR
"Luca" (2021)
"To nie wypanda" (2022)
MARVEL
"Czarna Wdowa" (2021)
"Eternals" (2021)
"Shang-Chi i legenda dziesięciu pierścieni" (2021)
"Falcon i Zimowy Żołnierz". Sezon 1
"Hawkeye". Sezon 1
"Loki". Sezon 1
"Moon Knight". Sezon 1
"WandaVision"
STAR WARS
"Gwiezdne wojny: Wizje". Sezon 1
"Księga Boby Fetta". Sezon 1
"Obi-Wan Kenobi". Sezon 1
"The Mandalorian". Sezony 1-2
Słuchasz podcastów? Jeśli tak, spróbuj nowej produkcji WP Kultura o filmach, netfliksach, książkach i telewizji. "Clickbait. Podcast o popkulturze" dostępny jest na Spotify oraz w aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach. A co jeśli nie słuchasz? Po prostu zacznij.