Trwa ładowanie...
d1pjb0k
20-11-2006 12:00

"Nie" dla przerywania filmów reklamami

d1pjb0k
d1pjb0k

Organizatorzy festiwalu Camerimage zwracają się do wszystkich gości Festiwalu Camerimage oraz wszystkich artystów związanych ze sztukami wizualnymi, aby wsparli apel o wprowadzenie zakazu przerywania filmów blokami reklamowymi w telewizjach komercyjnych. Rok temu, w czasie 13. edycji Camerimage, zebrani na festiwalu twórcy filmowi ogłosili w tej sprawie pierwszy, wspólny apel skierowany do władz państwa, Sejmu i Senatu oraz nadawców komercyjnych.

W czasie obrad pierwszego Forum Operatorskiego na Camerimage (Camerimage Forum) w ubiegłym roku, twórcy filmowi wyrazili swoje oburzenie wobec przerywania długimi blokami reklamowymi filmów emitowanych w telewizjach komercyjnych. Bloki takie, zdaniem filmowców, niszczą integralność struktury dzieła sztuki, jakim jest film. Ośmiominutowy blok reklam doprowadza do tego, że widz zapomina o co chodziło w filmie. Nie mówiąc już o tym, że traci szanse na podążanie za twórczym zamysłem reżysera, czy operatora, którzy przecież zaprojektowali ujęcia i sekwencje wg konkretnych założeń. Czy można sobie wyobrazić, że przerywany jest utwór muzyczny czy też koncert muzyczny w połowie wykonywania? A co by powiedzieli kibice sportowi, gdyby mecz piłki nożnej przerwano emisją bloku reklamowego w momencie, kiedy piłka jest na polu karnym?

Organizatorzy Camerimage uzyskali odpowiedź z Kancelarii Prezydenta oraz z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, która jednoznacznie stwierdza, iż pomimo słuszności apelu, problem może być rozwiązany tylko i wyłącznie na drodze rozwiązań prawnych na poziomie ustawodawstwa Unii Europejskiej. Dlatego też, apelujemy do gości Festiwalu Camerimage aby nawiązywali kontakty z Eurodeputowanymi, którym na sercu leżą sprawy kultury i jej właściwego rozwoju, aby stworzyć wspólną grupę parlamentarną, która wystąpiłaby z inicjatywą ustawodawczą do Parlamentu Europejskiego, która uniemożliwiałaby przerywanie filmów pokazywanych w telewizji blokami reklamowymi. Odrębna kwestia dotyczy zrównoważenia w prawach imprez kulturalnych i sportowych dotyczących możliwości bezpłatnego umieszczania logotypów sponsorów imprez kulturalnych podczas relacji z tych imprez. Preferencje dla sportu i imprez sportowych są oburzające i ograniczają rozwój kultury i mecenatu artystycznego.

Apelujemy również do Europejskiej Akademii Filmowej oraz gości gali wręczenia Europejskiej Nagrody Filmowej, aby przyłączyli się do tego apelu oraz wspomogli jego wdrażanie w życie poszukując poparcia u Eurodeputowanych z ich rodzimych krajów. Twórcy festiwalu zwracają się z apelem do Akademii by pomogła walczyć o ochronę praw filmowców!

d1pjb0k
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1pjb0k

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj