Startuje Kultura Na Widoku. Wybitne osobowości artystyczne bohaterami spotów

Trzecia edycja projektu startuje na terenie całej Polski już 2 września.

W spotach promujących tegoroczną edycję Kultury Na Widoku wzięły udział wybitne osobowości artystyczne – Zbigniew Wodecki, Danuta Stenka, Joanna Jabłczyńska oraz Arek Jakubik. Głosu psu Mecenasowi użyczył Jarosław Boberek.

Startuje Kultura Na Widoku. Wybitne osobowości artystyczne bohaterami spotów
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Dzisiaj przedstawiamy pierwszy spot, którego bohaterem jest Zbigniew Wodecki. Z wielką przyjemnością informujemy, że artysta udziałem w spocie rozpoczął współpracę z Fundacją Legalna Kultura i został kolejnym Ambasadorem naszej kampanii społecznej.

Kultura Na Widoku to instalacje – uliczne wirtualne biblioteki ustawione w centralnych punktach miast oraz w miejscach wydarzeń kulturalnych. W tym roku pojawią się także citylighty na 600 przystankach aglomeracji miejskich w całej Polsce. Do dyspozycji użytkowników będą tysiące plakatów w szkołach, bibliotekach i urzędach w niewielkich miejscowościach na terenie całej Polski. Będzie z nich można pobrać 1100 utworów w cyfrowej wersji - filmów, muzyki, książek i gier. W tym roku proponujemy także wirtualne spacery po muzeach świata. Projekt ma na celu budowanie świadomego uczestnictwa w kulturze i jest skierowany do wszystkich – nigdy nie jest za wcześnie i nigdy nie jest za późno, żeby wyrobić w sobie nawyk sięgania po kulturę z legalnych źródeł.

Tegoroczna Kultura Na Widoku potrwa do 8 października.

GDZIE KULTURA JEST NA WIDOKU?
• Citylighty na 600 przystankach aglomeracji miejskich w całej Polsce (Warszawa, Kraków, Łódź, Poznań, Szczecin, Wrocław, Trójmiasto, Górnośląski Okręg Przemysłowy)
• Citylighty na wyższych uczelniach (od października)
• 20.000 plakatów w urzędach, szkołach i bibliotekach w niewielkich miejscowościach
• Instalacje w przestrzeni publicznej w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu oraz na Festiwalu Filmowym w Gdyni

Kultura Na Widoku zawita również do małych miejscowości. W lokalnych bibliotekach, domach i instytucjach kultury pojawi się w postaci plakatów w formacie B1. Odwiedzający będą mieli taki sam dostęp do oferty jak mieszkańcy Warszawy, Krakowa czy Wrocławia. Do projektu cały czas włączają się instytucje i organizacje z całej Polski. Chętni mogą zgłosić swój udział wysyłając maila na adres plakaty@legalnakultura.pl lub biblioteki@legalnakultura.pl. Sercem projektu jest strona internetowa. Niezależnie od preferencji i miejsca zamieszkania – ponad wszelkimi barierami – miliony odbiorców mogą korzystać z bogatej oferty kulturalnej, ponieważ wszystkie utwory są dostępne również na www.kulturanawidoku.pl

UTWORY W KULTURZE NA WIDOKU
Z muzycznych nowości pojawi się płyta „1976: A Space Odyssey” Zbigniewa Wodeckiego z Mitch & Mitch, „Annoyance and Disappointment” Dawida Podsiadły i ścieżka dźwiękowa z ostatniego sezonu „Gry o tron”. Wielbiciele dobrego kina będą mogli obejrzeć m.in. „Pokój” Lenny'ego Abrahamsona i „Małego Księcia” Marka Osborne'a. Na wirtualnej półce Kultury Na Widoku nie zabraknie bestsellerowej powieści „Dziewczyna z pociągu” autorstwa Pauli Hawkins. Amatorzy gier komputerowych będą mogli pobrać z legalnego źródła m.in. „This War of Mine”.

W roku Krzysztofa Kieślowskiego przygotowaliśmy specjalną kolekcję dla fanów tego wybitnego artysty i dla tych wszystkich, którzy chcieliby zapoznać się z jego twórczością. Znajdzie się w niej 16 filmów, m.in. Przypadek, Amator i trylogia Trzy kolory, oraz albumy z muzyką filmową.

Tegoroczną nowością są wirtualne spacery po najsłynniejszych muzeach i galeriach całego świata. Dzięki Kulturze Na Widoku w dowolnym czasie i miejscu można zwiedzić np. MOMA, Galerię Uffizi czy Ermitaż – wystarczy wpisać w przeglądarkę podany przez link lub zeskanować kod QR.

Wiele propozycji utworów dostępnych w ramach tegorocznej edycji Kultury Na Widoku opartych zostało na idei przybliżenia odbiorcom adaptacji wybitnych dzieł sztuki. Liczne filmy i utwory muzyczne nawiązują do książkowych pierwowzorów, na przykład ekranizacje Imienia róży, Łowców Głów, Mikołajka oraz Burzy. Chcemy w ten sposób zaakcentować znaczenie kultury literackiej i promować poprzez nasz projekt czytelnictwo w Polsce.

Twórcą grafiki na plakaty, citylighty i instalacje tegorocznej edycji Kultury Na Widoku jest Prof. Piotr Welk, prowadzący Pracownię Multimediów w Akademii Sztuki Pięknych w Warszawie.

JAK TO DZIAŁA?
– Każdy, kto podejdzie do instalacji, plakatu czy citylightu na przystanku, zobaczy okładki filmów, płyt, książek oraz gier. Wpisując link do przeglądarki w urządzeniu mobilnym lub skanując kod QR może bezpłatnie albo w promocyjnej cenie pobrać interesujący go utwór. Oczywiście, aby skorzystać z tych zasobów, nie trzeba nawet wychodzić z domu, wystarczy wejść na www.kulturanawidoku.pl – mówi Kinga Jakubowska, prezes Fundacji Legalna Kultura.

Instrukcja użytkowania i informacje, jak pobierać utwory, znajdują się także na stronie www.kulturanawidoku.pl w zakładce JAK TO DZIAŁA oraz bezpośrednio na regałach i plakatach. Bezpłatna sieć wi-fi umożliwia korzystanie z instalacji non-stop.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)