Trwa ładowanie...
d25se9s
Aktualności

Startuje Kultura Na Widoku. Wybitne osobowości artystyczne bohaterami spotów

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Startuje Kultura Na Widoku. Wybitne osobowości artystyczne bohaterami spotów
(mat. prasowe)
d25se9s

Trzecia edycja projektu startuje na terenie całej Polski już 2 września.

W spotach promujących tegoroczną edycję Kultury Na Widoku wzięły udział wybitne osobowości artystyczne – Zbigniew Wodecki, Danuta Stenka, Joanna Jabłczyńska oraz Arek Jakubik. Głosu psu Mecenasowi użyczył Jarosław Boberek.

Dzisiaj przedstawiamy pierwszy spot, którego bohaterem jest Zbigniew Wodecki. Z wielką przyjemnością informujemy, że artysta udziałem w spocie rozpoczął współpracę z Fundacją Legalna Kultura i został kolejnym Ambasadorem naszej kampanii społecznej.

Kultura Na Widoku to instalacje – uliczne wirtualne biblioteki ustawione w centralnych punktach miast oraz w miejscach wydarzeń kulturalnych. W tym roku pojawią się także citylighty na 600 przystankach aglomeracji miejskich w całej Polsce. Do dyspozycji użytkowników będą tysiące plakatów w szkołach, bibliotekach i urzędach w niewielkich miejscowościach na terenie całej Polski. Będzie z nich można pobrać 1100 utworów w cyfrowej wersji - filmów, muzyki, książek i gier. W tym roku proponujemy także wirtualne spacery po muzeach świata. Projekt ma na celu budowanie świadomego uczestnictwa w kulturze i jest skierowany do wszystkich – nigdy nie jest za wcześnie i nigdy nie jest za późno, żeby wyrobić w sobie nawyk sięgania po kulturę z legalnych źródeł.

d25se9s

Tegoroczna Kultura Na Widoku potrwa do 8 października.

GDZIE KULTURA JEST NA WIDOKU?
• Citylighty na 600 przystankach aglomeracji miejskich w całej Polsce (Warszawa, Kraków, Łódź, Poznań, Szczecin, Wrocław, Trójmiasto, Górnośląski Okręg Przemysłowy)
• Citylighty na wyższych uczelniach (od października)
• 20.000 plakatów w urzędach, szkołach i bibliotekach w niewielkich miejscowościach
• Instalacje w przestrzeni publicznej w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu oraz na Festiwalu Filmowym w Gdyni

Kultura Na Widoku zawita również do małych miejscowości. W lokalnych bibliotekach, domach i instytucjach kultury pojawi się w postaci plakatów w formacie B1. Odwiedzający będą mieli taki sam dostęp do oferty jak mieszkańcy Warszawy, Krakowa czy Wrocławia. Do projektu cały czas włączają się instytucje i organizacje z całej Polski. Chętni mogą zgłosić swój udział wysyłając maila na adres plakaty@legalnakultura.pl lub biblioteki@legalnakultura.pl. Sercem projektu jest strona internetowa. Niezależnie od preferencji i miejsca zamieszkania – ponad wszelkimi barierami – miliony odbiorców mogą korzystać z bogatej oferty kulturalnej, ponieważ wszystkie utwory są dostępne również na www.kulturanawidoku.pl

UTWORY W KULTURZE NA WIDOKU
Z muzycznych nowości pojawi się płyta „1976: A Space Odyssey” Zbigniewa Wodeckiego z Mitch & Mitch, „Annoyance and Disappointment” Dawida Podsiadły i ścieżka dźwiękowa z ostatniego sezonu „Gry o tron”. Wielbiciele dobrego kina będą mogli obejrzeć m.in. „Pokój” Lenny'ego Abrahamsona i „Małego Księcia” Marka Osborne'a. Na wirtualnej półce Kultury Na Widoku nie zabraknie bestsellerowej powieści „Dziewczyna z pociągu” autorstwa Pauli Hawkins. Amatorzy gier komputerowych będą mogli pobrać z legalnego źródła m.in. „This War of Mine”.

W roku Krzysztofa Kieślowskiego przygotowaliśmy specjalną kolekcję dla fanów tego wybitnego artysty i dla tych wszystkich, którzy chcieliby zapoznać się z jego twórczością. Znajdzie się w niej 16 filmów, m.in. Przypadek, Amator i trylogia Trzy kolory, oraz albumy z muzyką filmową.

d25se9s

Tegoroczną nowością są wirtualne spacery po najsłynniejszych muzeach i galeriach całego świata. Dzięki Kulturze Na Widoku w dowolnym czasie i miejscu można zwiedzić np. MOMA, Galerię Uffizi czy Ermitaż – wystarczy wpisać w przeglądarkę podany przez link lub zeskanować kod QR.

Wiele propozycji utworów dostępnych w ramach tegorocznej edycji Kultury Na Widoku opartych zostało na idei przybliżenia odbiorcom adaptacji wybitnych dzieł sztuki. Liczne filmy i utwory muzyczne nawiązują do książkowych pierwowzorów, na przykład ekranizacje Imienia róży, Łowców Głów, Mikołajka oraz Burzy. Chcemy w ten sposób zaakcentować znaczenie kultury literackiej i promować poprzez nasz projekt czytelnictwo w Polsce.

Twórcą grafiki na plakaty, citylighty i instalacje tegorocznej edycji Kultury Na Widoku jest Prof. Piotr Welk, prowadzący Pracownię Multimediów w Akademii Sztuki Pięknych w Warszawie.

JAK TO DZIAŁA?
– Każdy, kto podejdzie do instalacji, plakatu czy citylightu na przystanku, zobaczy okładki filmów, płyt, książek oraz gier. Wpisując link do przeglądarki w urządzeniu mobilnym lub skanując kod QR może bezpłatnie albo w promocyjnej cenie pobrać interesujący go utwór. Oczywiście, aby skorzystać z tych zasobów, nie trzeba nawet wychodzić z domu, wystarczy wejść na www.kulturanawidoku.pl – mówi Kinga Jakubowska, prezes Fundacji Legalna Kultura.

Instrukcja użytkowania i informacje, jak pobierać utwory, znajdują się także na stronie www.kulturanawidoku.pl w zakładce JAK TO DZIAŁA oraz bezpośrednio na regałach i plakatach. Bezpłatna sieć wi-fi umożliwia korzystanie z instalacji non-stop.

d25se9s

Podziel się opinią

Share

d25se9s

d25se9s