Wybierz logo dla Polski

Wybierz logo dla Polski
Źródło zdjęć: © Robert Pałka/Fotos-Art

Symbolika sprężyny w pełni wyraża charakter i energię Polaków. Nasze niepokorne, ale jednocześnie konstruktywne podejście do świata. Im bardziej, jako naród, byliśmy ograniczani, tym większą energię, i twórcze napięcie generowaliśmy. Odradzaliśmy się silniejsi i jeszcze dynamiczniej działaliśmy. Okres 25 lat wolności udowodnił, że uwolniona energia pobudza nas do konstruktywnego i innowacyjnego działania. Polacy zawsze próbowali osiągać to, co wydawałoby się niemożliwe, nie akceptując zastanego status quo. Polska zasila, nową energią, świeżymi pomysłami, przeżyciami i zaangażowaniem.

Obraz

Przeszło 10 lat temu Wally Olins, jeden z najwybitniejszych światowych specjalistów w zakresie opracowywania marek państw i miast, zbudował koncepcję idei Marki Polski, wyrażaną określeniem Creative Tension. Prezentuje ona „Twórczą przekorę / Twórcze napięcie” Polaków zdolnych do kreatywnych zrywów, wytrwałej pracy i wielkich osiągnięć. Założenie to stanowiło punkt wyjścia do opracowania kompleksowej strategii komunikacji marki Polska, a także linii graficznej logotypu dla Polski.

Twórcą logo Polski jest Wally Olins – światowej sławy brytyjski specjalista od brandingu, właściciel agencji reklamowej Saffron Brand Consultants i autor wielu książek, m.in. „O marce”, „Podręcznik brandingu”. Doradzał światowym organizacjom i krajom w zakresie ich tożsamości, komunikacji i budowania marki. Zajmował się m.in. promocją Hiszpanii, Portugalii, Nowego Jorku i Londynu. Wykładał gościnnie w Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim, Lancaster University i Copenhagen Business School. Zmarł w wieku 83 lat, 14 kwietnia 2014r. Przygotowany projekt logotypu Polski, był ostatnim dziełem Olinsa.

Już od połowy lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku prowadzone były pierwsze próby opracowania oficjalnego logotypu naszego kraju. Od tamtego czasu wszystkie rządy zgadzały się z taką potrzebą, jednak nigdy w pełni nie została ona zrealizowana i nadal pozostajemy jednym z nielicznych państw na mapie Europy bez swojego logo. 25 października 2013 roku Rada Promocji Polski działająca pod przewodnictwem Ministra Spraw Zagranicznych, zatwierdziła dokument „Zasady promocji marki POLSKA”, w którym precyzyjnie określone zostały pożądane kierunki działań mających na celu budowanie pozytywnego i spójnego wizerunku naszego kraju w szerokim kontekście: gospodarczym, turystycznym czy też kulturalnym. Następnie podczas posiedzenia 5-go czerwca 2014 r. , Członkowie Rady Promocji Polski przyjęli zaproponowaną linię znaku do dalszych prac, mających na celu uspójnienie komunikacji marki Polska za granicą poprzez wypracowanie wspólnego logotypu Marki Parasolowej. Ostateczny wybór pozostawiono nam, obywatelom Rzeczypospolitej
Polskiej. Dzięki temu mamy okazję zdecydować jak będzie mógł wyglądać logotyp naszego kraju.

Stworzenie identyfikacji wizualnej jest inicjatywą przedsiębiorców. Cała koncepcja została przez nich sfinansowana i zaakceptowała. Nie są zaangażowane środki z budżetu Państwa. Małe i średnie firmy generują prawie 70% PKB i chcą spójnej identyfikacji Polski dla wspierania ekspansji gospodarczej zagranicą.

Radzie Programowej zależy, żeby Polacy zapoznali się z koncepcją i celem identyfikacji wizualnej. Dlatego zachęcamy do odwiedzenia strony www.logodlapolski.pl

Wybrane dla Ciebie

145 mln wyświetleń. Absolutny hit Netfliksa
145 mln wyświetleń. Absolutny hit Netfliksa
Nowość z Jakubikiem. Zobacz zwiastun filmu "Skrzat. Nowy początek"
Nowość z Jakubikiem. Zobacz zwiastun filmu "Skrzat. Nowy początek"
Grali rodzeństwo, a teraz kochanków. Zaserwują widzom horror
Grali rodzeństwo, a teraz kochanków. Zaserwują widzom horror
Kate Beckinsale opłakuje śmierć matki. "Jestem sparaliżowana”
Kate Beckinsale opłakuje śmierć matki. "Jestem sparaliżowana”
Trzecia rola życia. Będzie spin-off serialu o gangsterze
Trzecia rola życia. Będzie spin-off serialu o gangsterze
Szaleństwo wokół "Odysei" Nolana. Bilety wyprzedane na rok przed premierą
Szaleństwo wokół "Odysei" Nolana. Bilety wyprzedane na rok przed premierą
Była w związku z Bradem Pittem, ale podkochiwała się w innym gwiazdorze
Była w związku z Bradem Pittem, ale podkochiwała się w innym gwiazdorze
Piotr Szwedes dla WP o "Młodych wilkach". "Ostatni moment, zanim do polskiej kinematografii weszła duża kasa"
Piotr Szwedes dla WP o "Młodych wilkach". "Ostatni moment, zanim do polskiej kinematografii weszła duża kasa"
Wiadomo, na co chorował Michael Madsen tuż przed nagłą śmiercią
Wiadomo, na co chorował Michael Madsen tuż przed nagłą śmiercią
CBS kasuje "The Late Show" Stephena Colberta. Prezenter krytykował Trumpa
CBS kasuje "The Late Show" Stephena Colberta. Prezenter krytykował Trumpa
Był za mocny dla kin. Teraz widzowie oglądają na maksa w sieci
Był za mocny dla kin. Teraz widzowie oglądają na maksa w sieci
Kultowy "Nagi instynkt" powróci. Amazon szykuje remake
Kultowy "Nagi instynkt" powróci. Amazon szykuje remake