Córka Borysa Szyca debiutuje na dużym ekranie. W "Miało Cię nie być" tworzy poruszający duet z ojcem

Niebawem na ekranach kin zobaczymy wyjątkową aktorską parę: Borysa Szyca oraz jego debiutującą w filmie 18-letnią córkę, Sonię. "Miało Cię nie być" podejmuje trudną tematykę, o której głośno jest również w dyskursie polityczno-społecznym. Sprawdź, co wiemy o tytule i kiedy odbędzie się jego premiera.

Ojciec i córka w filmie "Miało Cię nie być"
Ojciec i córka w filmie "Miało Cię nie być"
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

W polskich kinach wciąż możemy oglądać drugą część przeboju "Teściowie" (choć tym razem odpowiada za nią Kalina Alabrudzińska), wyreżyserowaną przez Jakuba Michalczuka, a tymczasem już niebawem odbędzie się premiera jego najnowszego filmu. "Miało cię nie być" to projekt wyjątkowy, ponieważ w ojca i córkę wcielili się Borys i Sonia Szyc. Już po pierwszych pokazach reakcje widzów były bardzo emocjonalne: historia o międzypokoleniowej relacji i trudnej decyzji, przed którą stoi nastolatka, silnie rezonowała z ich własnymi doświadczeniami.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

O czym opowiada "Miało Cię nie być"?

"Miało Cię nie być" to opowieść o zderzeniu dwóch pokoleń oraz całkowicie różnych sposobów patrzenia na świat i temat rodzicielstwa. To także wspólna podróż ojca i córki, w której bez tabu poruszane są takie wątki jak wolność wyboru, aborcja oraz edukacja seksualna.

Siedemnastoletnia Mańka nieoczekiwanie wkracza do świata ojca, z którym od dawna nie utrzymuje kontaktu. Ten nie tylko odkrywa, że dziewczyna jest w ciąży, ale też wbrew woli córki postanawia jej pomóc. Jako czterdziestoletni mężczyzna niewiele wie jednak o problemach dorastającej nastolatki, dlatego prosi o radę swoje byłe partnerki. Spotkania z barwną grupą "eks", wśród których znajdą się zarówno wojująca feministka, jak i tancerka z nocnego klubu, staną się dla ojca i córki szansą na nowy początek.

MIAŁO CIĘ NIE BYĆ | Oficjalny zwiastun | Kino Świat

"Miało Cię nie być" opowiada o ważnej społecznie kwestii

Scenarzystka i producentka filmu Katarzyna Sarnowska podzieliła się swoimi obserwacjami po pierwszych pokazach filmu.

- Po pierwszych pokazach filmu "Miało Cię nie być" dostrzegam, co widzowie i widzki z niego wynoszą. W wielu przypadkach jest to wzruszenie, ale również, co dla mnie najważniejsze, odwaga.

Jak się okazuje, seans filmu Michalczuka jest dla wielu kobiet bodźcem do opowiedzenia swojej historii.

- Wiele kobiet podchodziło do mnie, robiąc swój aborcyjny coming out, właśnie pod wpływem historii Mańki i jej taty. Mówiły także o tym, że milczały przez wiele lat. Wiem, co to milczenie oznacza, bo kiedyś też wstydziłam się swojej historii i zupełnie nie umiałam znaleźć dla niej słów. To sprawiało, że zranienie, które powstało w wyniku tego trudnego doświadczenia, dłużej się goiło.

Twórczyni wpisuje film w szerszy kontekst społeczno-polityczny, zachęcając do zaangażowania i podejścia do zbliżającego się głosowania.

- Jedna na cztery kobiety w Polsce przyznaje się do aborcji, miała ją prawdopodobnie co druga. Udział w wyborach jest dzisiaj ważniejszy niż kiedykolwiek - apeluje Sarnowska.

Borys i Sonia Szyc na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym OFF Camera
Borys i Sonia Szyc na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym OFF Camera© Materiały prasowe

Obsada i data premiery "Miało Cię nie być"

Obsada filmu Michalczuka pełna jest znanych nazwisk. Znajdują się w niej m.in. Borys Szyc ("Zimna wojna", "Wojna polsko-ruska", "Kryptonim Polska", serial "Król"), Sonia Szyc (debiut filmowy), Magdalena Cielecka ("Pitbull. Niebezpieczne kobiety", serial "Chyłka"), Izabela Kuna ("Teściowie", serial "Planeta Singli. Osiem historii") oraz Jan Peszek ("Listy do M. 5", "Juliusz").

Borys Szyc nie kryje radości z możliwości współpracowania z córką. Już kilkukrotnie na swoim profilu na Instagramie publikował zdjęcia z Sonią i zachwycał się efektem ich pracy. Pisał m.in.: "Nigdy bym nie wpadł na to, że będę kiedyś na plakacie ze swoim dzieckiem. To bardzo wzruszający i niezwykły dla mnie moment. Dzięki Sonia za wszystko! Za załatwienie roli, za miłość, za to, że po prostu jesteś…".

Film "Miało Cię nie być" już od 27 października w kinach.

Media, zakupy, reklama – Twoja opinia jest dla nas ważna. Wypełnij ankietę i wypowiedz się już dziś.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" sprawdzamy, jak bardzo Netflix zmasakrował "Znachora", radzimy, dlaczego niektórych seriali lepiej nie oglądać w Pendolino oraz żegnamy się z "Sex Education", bo chyba najwyższy już czas, nie? Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (873 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.