Czy temperatura na dworze wpływa na oglądanie telewizji?

Czy temperatura na dworze wpływa na oglądanie telewizji?
Źródło zdjęć: © AKPA

08.04.2009 | aktual.: 22.03.2017 10:27

Z analiz prowadzonych od dwóch lat przez domy mediowe z grupy OmnicomMediaGroup wynika, że temperatura powietrza na zewnątrz ma niemal liniowy związek ze średnią oglądalnością telewizji w ciągu dnia.

Wiosna za oknem, więc Wasze ulubione Gwiazdy postanowiły zadbać o swoją kondycję i przesiąść się na rowery. W galerii prezentujemy zdjęcia znanych i lubianych na rowerach!

1 / 10

Adam Sandler

Obraz
© EastNews

Z badania wynika, że średni wzrost temperatury o 1'C powoduje średni spadek oglądalności telewizji w grupie Wszyscy 4+ o 1,6 proc.

Zatem jeśli temperatura wzrośnie o 10'C to Polacy w wieku od 4 lat spędzą w ciągu takiego dnia o 16 proc. mniej czasu przed odbiornikami.

2 / 10

Elle Macpherson

Obraz
© EastNews

Zależność ta pozostaje niezmienna zimą i latem.

To zwiększone wahania temperatury powietrza wiosną czy latem powodują, że w tych porach roku wahania oglądalności są tak wysokie i tym samym trudniej przewidywalne.

3 / 10

Russell Crowe

Obraz
© EastNews

Przeprowadzona analiza wykazała również, że stacje telewizyjne w Polsce w ostatnich kilku latach nie były w stanie przeciwstawić się tej zależności nawet najbardziej atrakcyjnymi ramówkami. Niezależnie od tego, w jak mocne pozycje inwestowały w danym sezonie nie zmieniły zachowań Polaków.

Konkurowały jedynie ze sobą nawzajem o udział wśród tych widzów, którzy pozostali przed odbiornikami.

4 / 10

Lily Cole

Obraz
© EastNews

Wykonane analizy potwierdziły też, że Polacy najbardziej skłonni będą do rezygnacji z tej formy spędzania wolnego czasu w godzinach od 16.00 do 19.00 od poniedziałku do piątku w tygodniu, w którym pogoda się poprawia.

5 / 10

Matthew McConaughey

Obraz
© EastNews

10'C więcej na termometrach po powrocie z pracy i czas spędzony przed telewizorem w tych godzinach w robocze dni tygodnia spadnie o blisko 30 proc.

6 / 10

Diane Kruger

Obraz
© EastNews

Popołudnie to czas, w którym potencjalni widzowie są skłonni zrezygnować z oglądania telewizji na rzecz korzystania z pięknej aury również w weekendy, choć tutaj wpływ już jest trochę mniejszy: 1'C w górę oznacza ok. 2,6 proc. spadku oglądalności.

7 / 10

Piękna aura w weekend

Obraz
© EastNews

Popołudnie to czas, w którym potencjalni widzowie są skłonni zrezygnować z oglądania telewizji na rzecz korzystania z pięknej aury również w weekendy, choć tutaj wpływ już jest trochę mniejszy: 1'C w górę oznacza ok. 2,6 proc. spadku oglądalności.

Oglądalność w innych porach dnia (wieczory określane jako czas po godz. 10.00 czy poranki i wczesne popołudnia definiowane do godziny 16.00) jest w znacznie mniejszym stopniu wrażliwa na wahania temperatury: wzrost temp. o 1'C to spadek oglądalności o 1,2 proc.

8 / 10

Rebecca Romijn

Obraz
© EastNews

Badanie wykazało, że grupy widzów, które słyną z wyjątkowo długiego czasu poświęcanego na oglądanie telewizji, są również najbardziej skłonne zrezygnować z niej w czasie dobrej pogody.

I tak osoby w wieku powyżej 45 lat lub kobiety z dziećmi w wieku 4-14 lat, a więc tak zwani heavy userzy telewizji, poświęcą swojej ulubionej dotychczas rozrywce odpowiednio o 16,2 proc. i 15,4 proc. mniej czasu niż zwykle, gdy termometry wskazują 10'C więcej.

9 / 10

Meryl Streep

Obraz
© EastNews

Przeciwnie postępują grupy stosunkowo mało oglądające telewizję, takie jak młodzież w wieku 16-24 lata czy dobrze wykształceni panowie w sile wieku 25-39 z miast powyżej 50 tys. mieszkańców.

Ich rozkład zajęć w ciągu dnia i rozrywki wyraźnie są uniezależnione od pogody, gdyż na 10'C wzrost temperatury zareagują jedynie ok. 11 proc. spadkiem czasu spędzonego przed odbiornikiem.

10 / 10

M jak miłość

Obraz
© AKPA

Domy mediowe z grupy OMG przeanalizowały też, które pozycje programowe najbardziej są odporne na spadek widowni związany z ładniejszą pogodą.

Z badania wynikło, że takich programów jest wyjątkowo mało, a prym wśród nich wiedzie serial M jak miłość, mający wyjątkowo lojalnych widzów.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)