Daleko od rekordu. Widzowie Netfliksa nie oszaleli na punkcie "Wiedźmina"
Największa platforma streamingowa opublikowała zestawienie najpopularniejszych filmów i seriali minionego tygodnia. Wiele osób spodziewało się, że zobaczą przy oglądalności "Wiedźmina" jakiś spektakularny wynik. Tymczasem do rekordowych osiągnięć dużo serialowi zabrakło.
Drugi sezon "Wiedźmina" miał premierę 17 grudnia. Wiemy już, że od piątku do niedzieli na całym świecie był oglądany przez 142,4 mln godzin. Nie jest to oczywiście zły wynik, co więcej, to jeden z najlepszych w tym roku. Niemniej, produkcji opartej na powieściach Andrzeja Sapkowskiego nie udało się nawiązać walki z największym serialowym hitem Netfliksa "Squid Game". "Wiedźmin" zanotował również znacznie słabsze otwarcie od ostatniego sezonu "Domu z papieru".
Uczciwie trzeba przyznać, że na zbliżenie się chociażby do wyniku osiągniętego przez koreański serial szans nie było. "Squid Game" stał się globalnym fenomenem, który wstrzelił się w ponure i destrukcyjne nastroje widzów związane z pandemią koronawirusa, obostrzeniami sanitarnymi, lockdownem itd. Podczas pierwszego pełnego weekendu był oglądany przez blisko 300 mln godzin. Tymczasem produkcja fantasy, nawet tak doskonała jak "Władca Pierścieni", ma swoje ograniczenia związane z gatunkiem filmowym. Sporo widzów nie toleruje tego typu "bajek dla dzieci".
"Wiedźmin" Netfliksa. Serialowe Yennefer i Ciri o powrocie na plan
Niemniej, pozostałe produkcje pokazywane na Netfliksie wydawały się być w zasięgu "Wiedźmina". Tymczasem serial z Henrym Cavillem przegrał również z "Domem z papieru". I to bardzo wyraźnie. Pierwsza połowa finałowego sezonu w ciągu premierowego weekendu była oglądana przez 201,9 mln godzin. A odcinków do obejrzenia było wówczas tylko pięć ("Wiedźmin" składa się z ośmiu odcinków).
To było we wrześniu. Druga połowa hiszpańskiego serialu pojawiła się na początku grudnia. I też osiągnęła podczas premierowego weekendu lepszy rezultat od "Wiedźmina" - 189,9 mln godzin oglądania.
"Wiedźmin. Sezon 2" nie okazał się więc (przynajmniej podczas pierwszego weekendu) aż tak dużym przebojem, jak "Squid Game" czy "Dom z papieru", co nie oznacza, że zaliczył porażkę. Zapewne stanie się jednym z najpopularniejszych seriali Netfliksa w tym roku i najprawdopodobniej osiągnie wynik na poziomie rezultatu poprzedniego sezonu, który w ciągu pierwszych 28 dni był oglądany przez 541 mln godzin.