Derrick O'Connor
Miejsce urodzenia: | Dublin, Irlandia |
Filmografia: | I stanie się koniec (1999) (Thomas Aquinas) Śmiertelny rejs (1998) (Kapitan) Skrawki życia (1995) (Dean Reed) Zabójcza broń 2 (1989) (Pieter "Adolph" Vorstedt) Daredevil (2003) (Ojciec Everett) Jabberwocky (1977) (Wieśniak z Flying Hogfish) Brazil (1985) (Dowser) Nadzieja i chwała (1987) (Mac) Robin z Sherwood () (Raven) Piraci z Karaibów: Skrzynia umarlaka (2006) (Bardzo stary człowiek) Butley (1974) (Irlandczyk w pubie) Misjonarz (2007) (Trener na siłowni) Brazil (1944) (Dowser) |
Derrick O'Connor – irlandzki aktor filmowy i teatralny
Derrick O'Connor – kariera
Derrick O'Connor urodził się w 1941 roku w Dublinie w Irlandii, natomiast wychowywał się w Londynie. Jest członkiem Royal Shakespeare Company oraz Szkockiego Teatru Narodowego. Derrick O'Connor występuje zarówno w teatrze, jak i w filmach. Grał w przedstawieniach na West Endzie, w Edynburgu i w Stratford-on-Avon. Derrick O'Connor często współpracował z reżyserem Terrym Gilliamem – przy filmach „Jabberwocky (1977), „Bandyci czasu” (1981) i „Brazil” (1985).
Derrick O'Connor jest najbardziej znany z roli Pietra Vorstedta w komedii sensacyjnej „Zabójcza broń 2” (1989). Pojawił się również w amerykańskich superprodukcjach takich jak „Piraci z Karaibów: Skrzynia umarlaka” (2006), „Daredevil” (2003) czy „I stanie się koniec” (1999).
Obecnie Derrick O'Connor mieszka z rodziną w Los Angeles w Kalifornii.
Derrick O'Connor – z kim często pracuje?
- Z reżyserem Colinem Buckseyem – przy filmie „Maklerzy” (1989) oraz przy serialach „Play for today” (1970), „Crown Court” (1972), „Hazell” (1978), „The Dick Francis Thriller: The racing game” (1979), „Trauma” (2009);
- Z aktorem Michaelem Palinem – przy filmach „Jabberwocky”, „Bandyci czasu”, „Misjonarz”, „Brazil”;
- Z aktorem Brianem Coxem – przy filmach „Papież Jan Paweł II” (1984), „The fourth floor” (1986) i przy miniserialu „Out” (1978);
- Z aktorem Derekiem Francisem – przy filmach „Jabberwocky”, „Papież Jan Paweł II” i przy serialu „Village Hall” (1974).
Komentarze