Ksiądz Popiełuszko jak James Bond?
Oficjalny plakat do filmu "Popiełuszko. Wolność jest w nas" (premiera 27 lutego) jest łudząco podobny do reklamy amerykańskiej superprodukcji "Casino Royale" o przygodach agenta Jamesa Bonda - pisze "Gazeta Wyborcza".
05.02.2009 10:10
Podobny jest nie tylko układ graficzny i kolorystyka, ale także zdjęcia na tle głównych bohaterów. Na obu plakatach widnieją zdjęcia akcji, gór i samochodów, tyle że superbrykę agenta 007 zastąpiła szara syrenka. Poza tym na afiszu filmu o Popiełuszce z oczywistych względów brak pięknej kobiety.
Za plakat odpowiedzialny jest dystrybutor "Popiełuszki", firma Kino Świat. Reżyser filmu twierdzi, że chciał, żeby obraz trafił do młodych ludzi. I stąd decyzja, by kampania promocyjna była wielowymiarowa, dlatego przygotowano drugą wersję plakatu (na poprzednim był portret księdza), a także zmieniono tytuł filmu z "Popiełuszko" na "Popiełuszko. Wolność jest w nas" - czytamy w "Gazecie Wyborczej".