Kurosawa "nie dla idiotów". Media Markt nie chce klasyki
Media Saturn Holding wycofuje się z dystrybucji ambitnego kina, m.in. kolekcji Akiry Kurosawy, Federico Felliniego, Milosa Formana oraz serii Planete DOC Review, Sputnik i 360 stopni.
22.05.2009 13:36
Od czerwca w sklepach niemieckiej sieci nie będzie można kupić „Rashomona” Kurosawy, „Słodkiego życia” Felliniego, „Zwierciadła” Tarkowskiego, „Miłości blondynki” Formana i wielu innych tytułów rozpowszechnianych od 8 lat przez spółkę Mayfly. Filmy te będzie można natomiast nabyć poza punktami, których właścicielem jest grupa Metro AG.
„Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że dla naszych klientów jest to niekorzystna sytuacja, w której wartościowe i wielokrotnie nagradzane pozycje nie będą już dostępne w sieciach reklamujących się hasłem „nie dla idiotów”. Wydaje mi się jednak, że Media Markt nie docenia własnych klientów; oni są w stanie zrozumieć dzieła przez niektórych uważane za trudne w odbiorze” – mówi Olo Sawa, przedstawiciel spółki Mayfly.
„Szkoda nam szczególnie nowej serii wydawnictw na płycie Blu-Ray z oczekiwanym Labiryntem Fauna, którego premierę zapowiedzieliśmy na przełom maja i czerwca” – dodaje.
Mayfly obecny jest na polskim rynku dystrybucyjnym od 2001 r., rok później rozpoczął stałą współpracę z sieciami należącymi do Metro AG.
Mayfly wprowadził do Polski klasyczne dzieła Felliniego, Kurosawy, Hitchcocka, Bunuela i Formana, szereg dokumentów w ramach serii DocReview, kino rosyjskie pod logiem Sputnika, programów treningowych CHIC, Ćwicz razem z nami i wiele innych. Od września prowadzi sprzedaż wybranych filmów DVD z katalogu Kino Świat m.in. „Sierocińca”, „Snu Kasandry” i „2 dni w Paryżu”.