"Max Payne" to kinowa wersja kultowej gry komputerowej. Nominowany do Oscara Mark Wahlberg w roli zdeterminowanego w walce z przestępczością policjanta z Nowego Jorku, który wpada na trop wielkiej afery.
Premiera filmu już w piątek, 24 października, pod patronatem Wirtualnej Polski.
Max Payne
Max Payne to gliniarz, anty-bohater. Jego celem jest znalezienie morderców swojej żony i dziecka.
Ogarnięty żądzą zemsty wpada na trop wielkiej afery – będzie musiał stawić czoła przeciwnikom nie z tego świata.
Zobacz także:
Max Payne
Max Payne nie zważając na konsekwencje prowadzi prywatne śledztwo, które ma go doprowadzić do odnalezienia zabójców żony i córki.
Nie wie, że ma przeciw sobie wrogów, którzy zrobią wszystko, by prawda nie ujrzała światła dziennego.
Zobacz także:
Max Payne
Oprócz Wahlberga w filmie zobaczymy Milę Kunis w roli zabójczyni, Olgę Kurylenko, która wcieliła się w siostrę Mony – Nataszę, Chrisa „Ludacrisa” Bridgesa w roli komisarza Jima Bravury, a także Beau Bridgesa jako B.B - mentora Maxa.
Zobacz także:
Max Payne
Reżyserem filmu jest John Moore, scenariusz napisał Beau Thorne, absolwent Uniwersytetu Teksańskiego .
Producentami zostali Julie Yorn i Scott Faye.
Zobacz także:
Max Payne
„Jak wskazuje tytuł, nasz film to czad na maxa.”- mówi Moore. To połączenie thrillera i kina akcji z wątkami nierzeczywistymi.
Film jest kręcony z pozycji głównego bohatera (tzw. kamera subiektywna), wiele scen jest w zwolnionym tempie. Widzowie mogą się spodziewać spektakularnych scen kaskaderskich i niebywałej scenografii.
Zobacz także:
Max Payne
Film nakręcono na podstawie gry komputerowej, którą wydano w 2001 roku (w 2003 wyszedł jej sequel). Zdobyła ona uznanie graczy i krytyków, tkwił w niej ogromny potencjał filmowy – zwłaszcza w scenach walki widać wpływ kina noir.
Niewiele gier udaje się przerobić na udany film kinowy – historia gliniarza, który szuka zemsty wydaje się być do tego stworzona.
Zobacz także:
Max Payne
Jak mówi producentka, Julie Yorn – „Twórcy gry to zapaleni kinomani. Zarówno grafika, jak i dialogi w grze są bardzo filmowe.”
Zobacz także:
Max Payne
Zdjęcia rozpoczęły się 3go marca 2008 roku i trwały pięćdziesiąt dni. Kręcono w Toronto – w tamtejszym metrze, centrum i na nabrzeżu – a także w studiach filmowych.
Z niektórych lokalizacji korzystano kilkukrotnie – na przykład dawna hala targowa posłużyła za kryjówkę Mony, studio tatuażu i klub, w którym Max poznaje Monę; a porzucona fabryka szkła była kwaterą Jacka Lupino, klubem Ragna Rok.
Zobacz także:
Max Payne
„Kręcąc film akcji twórcy zawsze starają się zaproponować widzom coś oryginalnego. Cała ekipa dzieliła się ze mną swoimi pomysłami. Chcieliśmy by Max Payne był thrillerem, a nie tylko „strzelanką””.
Zobacz także: