„Miss Holocaust” zakwalifikowana na Berlinale

„Miss Holocaust”, polsko-niemiecka koprodukcja w reżyserii Michaliny Musielak, rozwijana w ramach programu DOC LAB POLAND 2016, zakwalifikowała się do Konkursu Filmów Krótkometrażowych tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie.

„Miss Holocaust” zakwalifikowana na Berlinale
Źródło zdjęć: © FURIA Film

"Miss Holocaust" to film dokumentalny o uczestniczkach konkursu piękności dla Ocalałych z Holocaustu. Starsze kobiety przygotowują się do występu. Prowadząca instruuje je, jak mają chodzić, jak nosić numery, jak przejść selekcję. Uczestniczkom takich konkursów zazwyczaj marzy się glamour, splendor i korona. Tym razem jest inaczej - one pragną tylko chwili uwagi.

Projekt „Miss Holocaust” był rozwijany w ramach programu DOC LAB POLAND 2016 i prezentowany na pitchingu DOCS TO START podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego

Obraz
© FURIA Film

- DOC LAB POLAND stwarza ogromną szansę projektom i ich twórcom do przepracowania pomysłu, celów i planów. Bezlitośnie ale niesamowicie kreatywnie weryfikuje to, czy wiemy o czym chcemy zrobić film i czy jesteśmy gotowi na pokazanie go w tym momencie branży. Nie wyobrażam sobie lepszej okazji do przećwiczenia w bezpiecznych i profesjonalnych warunkach prezentowania swojego projektu przed profesjonalistami z całego świata. Uważam, że DOC LAB jest obecnie najlepszym programem rozwoju dla filmów dokumentalnych - mówiła Małgorzata Małysa, producentka filmu

DOC LAB POLAND 2017 to program dla filmowców-dokumentalistów (reżyserów i producentów) mających już za sobą pierwsze zrealizowane produkcje. Jest to program konsultacyjny, w którym eksperci i uczestnicy są równorzędnymi partnerami, prowadzą dyskusje i wspólnie zastanawiają się nad najlepszymi rozwiązaniami dla filmów. Wśród polskich tutorów znajdują się m.in. reżyserzy Paweł Łoziński, Lidia Duda, Maria Zmarz-Koczanowicz, Bartek Konopka, montażyści: Dorota Wardęszkiewicz czy Jarosław Kamiński. Eksperci z zagranicy to m.in. szefowa festiwalu DOK Leipzig – Leena Pasanen, dyrektor EDN European Documentary Network – Paul Pauwels, dyrektor programowy EDN Mikael Opstrup, agenci sprzedaży – Peter Jäger, Irena Taskovski, szefowa produkcji HBO Europe Hanka Kastelicova, czy selekcjonerka festiwalu IDFA i Sarajevo FF Rada Šešić.

Obraz
© FURIA Film

Drugim ważnym elementem programu są prezentacje (pitchingi) dla międzynarodowego grona ekspertów oraz indywidulane spotkania z nimi, które odbywają się w ramach Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Uczestnicy komponentu START spotykają się z potencjalnymi koproducentami i instytucjami finansującymi produkcję, uczestnicy komponentu GO! – z selekcjonerami festiwalowymi i partnerami do dystrybucji. Celem DOC LAB POLAND, oprócz merytorycznej pracy nad projektami, jest pomoc przy nawiązaniu koprodukcji oraz wsparcie dystrybucji i szans festiwalowych realizowanych filmów. Po publicznych prezentacjach odbywa się w sumie ok. 300 indywidualnych spotkań z potencjalnymi partnerami, którzy są nastawieni na poszukiwanie polskich projektów i kontaktów z polską branżą dokumentalną.

DOC LAB POLAND to także organizowany na Krakowskim Festiwalu Filmowym międzynarodowy market koprodukcyjny dla kolejnych 20-25 uczestników z Polski i 15-20 z zagranicy. W ramach marketu odbywa się kolejne 150 spotkań. Nabór na market zostanie ogłoszony w marcu.

Termin zgłaszania aplikacji na DOC LAB POLAND upływa 31 stycznia 2017, o godz. 23:59; aplikowanie na program jest bezpłatne. Najciekawsze projekty i najlepsze prezentacje otrzymają nagrody. W edycji 2016 pula nagród finansowych i rzeczowych wyniosła 75 000 zł! Opłaty za udział w całym programie wynoszą 500 zł + VAT za osobę (płatne po zaakceptowaniu projektu). Regulamin, szczegóły oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na www.doclab.pl Wypełniony formularz wraz załącznikami należy wysyłać na info@doclab.pl.

Program dzieli się na dwa odrębne komponenty: START i GO.

DOC LAB START – dla projektów filmowych w fazie developmentu lub wczesnych zdjęć; udział biorą: reżyser i producent. Rozwój projektu: konsultacje merytoryczne (ewolucja tematu i dramaturgii, wybór bohaterów i sposobu narracji) oraz producenckie (budżet i plan finansowania), opracowanie koncepcji prezentacji projektu, poszukiwanie partnerów do produkcji i finansowania.

DOC LAB GO! – dla filmów w fazie montażu i przygotowanych pierwszych wersji montażowych; udział biorą: reżyser i producent, a w pierwszej i ostatniej sesji ewentualnie także montażysta. Konsultacje wersji montażowych z wybitnymi montażystami i reżyserami. Opracowanie strategii komunikacji, promocji i dystrybucji filmu, przygotowanie pakietów promocyjnych, konsultacje z dystrybutorami i agentami sprzedaży. Opracowanie strategii festiwalowych.

Organizatorem DOC LAB POLAND jest Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego, a partnerem strategicznym – Krakowski Festiwal Filmowy. Program jest wspierany przez DOK Leipzig, najważniejszy niemiecki festiwal filmów dokumentalnych, EDN - European Documentary Network, czeski Institute of Documentary Film oraz Warszawski Festiwal Filmowy. Wśród partnerów edycji 2017 są: Mazovia Warsaw Film Commission i Mazowiecki Instytut Kultury, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission, Creative Europe Desk Polska, Krakowski Klaster Filmowy, Instytut Adama Mickiewicza i Culture.pl, kancelaria MKZ Partnerzy.

Źródło artykułu:WP Film
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)