TVP w Cannes handluje 'Katyniem'
Na odbywających się we francuskim Cannes w dniach 8-12 października targach MIPCOM, lokomotywą handlową Telewizji Polskiej będzie wchodzący właśnie do polskich kin "Katyń".
21.09.2007 12:00
TVP już niemal 30 lat sprzedaje i kupuje w Cannes. Jej tegorocznym szlagierem będzie "Katyń" w reżyserii Andrzeja Wajdy. Managerowie sprzedaży zdradzają portalowi Wirtualnemedia.pl, że już teraz obraz cieszy się dużym zainteresowaniem.
- Praktycznie cały świat odpowiedział na ofertę złożoną przez TVP przed targami MIPCOM '07 - kilkadziesiąt zapytań. Najwięcej pojawia się ze strony rynku japońskiego, angielskiego, niemieckiego i amerykańskiego. Wielu kontrahentów z terytorium byłego bloku socjalistycznego również wykazuje zainteresowanie długo wyczekiwanym dziełem. Jest to jeden z niewielu filmów fabularnych w ofercie TVP, który ma poważne szanse na wejście do kin w skali globalnej. W tym kierunku idą też prowadzone przez nas rozmowy handlowe - mówi nam manager ds. sprzedaży TVP Małgorzata Cup.
Jak dowiedzieliśmy się Sony chce kupić międzynarodowe prawa do filmu. - Nie chcemy jeszcze mówić o żadnych konkretach ze względu na tajemnicę handlową i dobro akcji promocyjnej, natomiast możemy potwierdzić, iż w gronie zainteresowanych nabyciem praw są prawdziwi potentaci rynku kinowo-telewizyjnego - dodaje Michał Wierusz-Kowalski.
Prawa licencyjne do "Katynia" oprócz Sony chcą nabyć m.in.: Miramax, The Weinstein, Universal Picture, Beta, Cine Qua Non.
Cała akcja promocyjna TVP skupiona jest wokół "Katynia". Stacja przygotowała kilka innych tytułów, które w jakiś sposób z nim korespondują. W pakiecie programowym TVP chce zaprezentować również parę produkcji dokumentalnych poświęconych zbrodni katyńskiej. Nadawca dysponuje ponadto filmami dokumentalnymi poświęconymi Wajdzie oraz nowym wywiadem, który został przygotowany przez Biuro Współpracy Międzynarodowej i Handlu specjalnie z okazji premiery filmu.
Ale to nie jedyne rzeczy, jakimi handluje TVP. W ofercie znajdzie się również nowa produkcja Tajemnica Twierdzy Szyfrów, dziecięcy Miś Fantazy, czy przygotowywany Król i Królik. Stacja rozpocznie promocję nowego sezonu Magicznego drzewa Andrzeja Maleszki, którego pierwsza część bardzo dobrze sprzedała się na całym świecie.