Bilety do kina coraz droższe. Tak duże sieci walczą o klienta

Przez rekordową inflację praktycznie każda dziedzina życia w Polsce jest coraz droższa. Podwyżki cen nie ominęły właścicieli kin, którzy próbują przyciągnąć widzów na różne sposoby.

Ceny biletów do kin wzrosły przez inflację (Zdjęcie ilustracyjne)
Ceny biletów do kin wzrosły przez inflację (Zdjęcie ilustracyjne)
Źródło zdjęć: © pexels.com, Алекке Блажин

W pierwszych trzech kwartałach 2022 r. kina sprzedały 30,7 mln biletów. To aż o 114,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Nie jest to jednak powód do radości, gdyż od stycznia do maja 2021 r. kina były zamknięte przez sytuację z pandemią COVID-19. Frekwencja w polskich kinach jeszcze nie osiągnęła poziomu sprzed pandemii, choć zdarzają się sytuacje, które dają właścicielom kin nadzieję na lepszą przyszłość. Przykładem jest świetny wynik filmu "Avatar: Istota wody", który w premierowy weekend przyciągnął przed ekrany ponad pół miliona Polaków.

Z drugiej strony wielu Polaków zastanowi się dwa razy przed pójściem do kina, gdy zobaczy wzrost cen biletów. Jak mówią eksperci, wszystkie duże sieci podniosły ceny. - Nie są to jednak podwyżki, które mogłyby całkowicie zniwelować skutki inflacji - podkreślił w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios i członek zarządu Agory.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Helios jako część Agory szukał ostatnio oszczędności w zwolnieniach grupowych. Z pracą w sieci kin miało się pożegnać ok. 70 osób. Z kolei Cinema City we wrześniu ograniczyło liczbę seansów. Multikino wprowadziło z kolei strefy cenowe, dzięki czemu każdy może sobie wybrać miejsce na sali w zależności od preferencji – i zasobności portfela. Stałym rozwiązaniem z przyciąganiem do kin nowych widzów są "SuperWtorki" i "Tanie środy", kiedy poszczególne sieci sprzedają bilety po atrakcyjniejszych cenach, gdyż w tygodniu frekwencja zawsze jest niższa.

W listopadzie inflacja w Polsce wyniosła 17,5 proc. Koszty związane z kulturą i rekreacją również są wyższe, choć "tylko" o 11,8 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Jak donosi portal Wirtualnemedia.pl, w ostatnich tygodniach właściciele kin przegrywali nie tylko z inflacją, ale także z mundialem. Przez trzy kolejne weekendy, kiedy premiery kinowe pokrywały się z transmisjami meczów w Katarze, żaden z nowych filmów nie miał przekroczyć poziomu 100 tys. widzów. Na Mistrzostwach Świata w piłce nożnej skorzystało jedynie Multikino, które zapraszało do oglądania transmisji na wielkim ekranie.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o "Wednesday", czyli najpopularniejszym serialu Netfliksa ostatnich tygodni, najlepszych (i najgorszych) filmach świątecznych oraz przeżywamy finał 2. sezonu "Białego Lotosu". Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)