Trwa ładowanie...

Widzowie powiedzieli: "dość". Takich polskich hitów jeszcze nie było

W 2023 roku na ekranach polskich kin nie zabrakło nowych, rodzimych komedii romantycznych i filmów patriotycznych, które potencjalnie miały stać się największymi przebojami. W mijającym roku widzowie woleli jednak oglądać na dużym ekranie innego rodzaju produkcje.

"Uwierz w Mikołaja""Uwierz w Mikołaja"Źródło: Materiały prasowe
dk1ds3b
dk1ds3b

Najpopularniejszym polskim filmem 2023 roku w kinach stał się nasz kandydat do Oscara – "Chłopi". Produkcję, która na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni zdobyła m.in. Nagrodę Publiczności oraz Nagrodę Specjalną Jury, obejrzało na dużym ekranie 1,7 mln widzów (stan na 24 grudnia). Był to jedyny polski tytuł, który w bieżącym roku rzucił wyzwanie hollywoodzkim produkcjom. Do "Barbeheimera" sporo jednak zabrakło. "Barbie" zgromadziła w kinach ponad 2,8 mln widzów, zaś "Oppenheimer" około 2 mln osób.

Drugie miejsce pośród polskich produkcji zajęła "Zielona granica". Jeszcze w dniu premiery, przed południem przegląd sal kinowych w największych sieciach multipleksów w naszym kraju nie zapowiadał frekwencyjnego sukcesu filmu Agnieszki Holland.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiery kinowe 2023. Na te filmy czekamy!

W końcu jednak zmasowany atak TVP i przedstawicieli rządu przyniósł zaskakujący efekt. Widzowie ruszyli do kin. Wydaje się, że pod wpływem impulsu, w jakimś stopniu w ramach społecznego sprzeciwu. "Zieloną granicę" obejrzało w sumie 765 tys. widzów.

Trzecie miejsce zajęła ekranizacja książki "O psie, który jeździł koleją". Podczas premierowego weekendu film zgromadził niespełna 60 tys. osób. Nikt chyba wówczas nie spodziewał się, że w sumie widownia sięgnie aż 730 tys. osób. Dobre kino familijne przez wiele tygodni przyciągało do kin (głównie podczas weekendów) młodych widzów.

dk1ds3b

Tak duży frekwencyjny sukces trzech pierwszych tytułów można uznać za sporą niespodziankę. Stricte komercyjna produkcja znalazła się dopiero na 4. miejscu. Świąteczna komedia "Uwierz w Mikołaja" zgromadziła 670 tys. widzów. Pierwszą piątkę zamyka, godna polecenia, obyczajowa komedia "Teściowie 2" – 625 tys. sprzedanych biletów. Wynik dużo lepszy od osiągnięcia pierwszej części filmu, którą w 2021 roku obejrzało 440 tys. osób.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" wskazujemy Najlepsze filmy i seriale, Największe rozczarowania, afery i skandale oraz Największą bekę 2023 roku. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dk1ds3b
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dk1ds3b

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj