Najdroższy film w historii. Już bije rekordy. Czy pokona "Avatara"?
Super Bowl, czyli finałowy mecz futbolu amerykańskiego, jest nie tylko najważniejszym sportowym wydarzeniem roku w USA, ale także kluczowym dniem dla przemysłu filmowego. To właśnie podczas transmisji meczu pokazywane są zwiastuny największych hollywoodzkich hitów. W tym roku filmowym zwycięzcą Super Bowl stał się z trailer "Szybkich i wściekłych 10".
Finałowy mecz o mistrzostwo ligi NFL oglądało w tym roku 113 mln widzów, co oznacza, że cieszył się on największą oglądalnością w historii amerykańskiej telewizji. Cennik reklam emitowanych w licznych przerwach spotkania sięga więc astronomicznych kwot. Za trzydziestosekundowy spot reklamodawca musiał zapłacić stacji ponad 5 mln dolarów. Mimo że cena jest bardzo wysoka, nie brakowało chętnych do zaprezentowania swoich produktów widzom.
W tym roku podczas Super Bowl hollywoodzkie wytwórnie pokazały zwiastuny filmów "Indiana Jones i artefakt przeznaczenia", "Flash", "Krzyk VI", "Creed III", kolejnej części "Transformerów", "Strażników Galaktyki". Zwycięzcą w tym pojedynku na trailery okazała się zapowiedź dziesiątej części "Szybkich i wściekłych".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Szybcy i wściekli 10" (2023) - zwiastun filmu.
W ciągu trzech pierwszych dni trailer "Szybkich i wściekłych 10" na YouTube miał ponad 28 mln wyświetleń. Jest to jeden z najlepszych wyników w historii. Dla porównania "Indiana Jones i artefakt przeznaczenia" w analogicznym czasie zanotował 12 mln wyświetleń. Spośród wymienionych wyżej tytułów najmniejszą popularnością cieszą się zapowiedzi "Flasha" oraz "Creeda".
Nie od dziś wiadomo, że samochodowa seria ma na całym świecie ogromną rzeszę bardzo wiernych fanów, którzy gwarantują filmowi sukces w kinach. Wszystko więc wskazuje na to, że właśnie ten tytuł stanie się największym przebojem 2023 roku. Niewykluczone, że zarobi nawet 2 miliardy dolarów.
"Szybcy i wściekli 10" mają się pojawić w kinach w połowie maja tego roku. W obsadzie, oprócz oczywiście Vina Diesela, znaleźli się także Jason Momoa, Brie Larson, Michael Rooker, Charlize Theron i Michelle Rodriguez. Jak podają amerykańskie serwisy, będzie to jeden z najdroższych filmów w historii kina (a może nawet najdroższy, gdyż pojawiają się różne informacje na ten temat). Jego budżet sięgnął bowiem przynajmniej 340 mln dolarów.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o prawdopodobnie najlepszym serialu 2023 roku (sic!), załamujemy ręce nad Złotymi Malinami i nominacjami do Oscarów, a także przeżywamy rozstanie Shakiry i Gerarda Pique. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach