Disney+ przegrywa z TVP vod, ale i tak Netflix zostawia konkurencję w tyle
Polacy kochają VOD. Trend przechodzenia z tradycyjnej konsumpcji produkcji telewizyjnych i filmowych, czyli porzucania sieci kablowych i kin na rzecz streamingu, jest nie do odwrócenia. Kto na tym wygrywa najbardziej?
Wyniki wrześniowego badania Megapanel, podsumowującego, które serwisy streamingowe cieszyły się w Polsce największym zainteresowaniem, analizuje serwis Wirtualne Media.
Jak wynika z badania, ponad 30 proc. Polaków odwiedziło w minionym miesiącu (na wszystkich nośnikach poza Smart Tv) serwis Netfliksa. Średnia czasu spędzonego na platformie to ponad 5 godzin. Ten wynik daje Netfliksowi niemal 50 proc. udział w łącznym czasie korzystania z vod. Co z innymi platformami?
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ponad 11 proc. udziału w łącznym czasie miała platforma Max (do niedawna HBO), za nią ustawił się Disney+ i TVP Vod (odpowiednio 6 i 8 proc.). Jeśli chodzi o liczbę użytkowników, to jak wynika z Megapanelu, Max przekroczył poziom 4 mln, a Disneyowi prawie się to udało.
Nowy sezon w tv - nowi użytkownicy platform vod
Na nadejściu nowej ramówki do tradycyjnej telewizji zyskał serwis TVP vod. "Strona zyskała 400 tys. użytkowników (19,9 proc.), 26 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania (13,5 proc.) oraz 2,1 pkt proc. (34,9 proc.) udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo. Dzięki temu wysunęła się nad Disney+" - czytamy na Wirtualnym Mediach.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" opowiadamy o hitowej polskiej komedii "Rozwodnicy" na Netfliksie, zastanawiamy się, czy Demi Moore dostanie Oscara, czy Złotą Malinę za "Substancję" i zdradzamy, co dzieje się na planach filmów i seriali. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: