9 filmów erotycznych lepszych niż "365 dni"

9 filmów erotycznych lepszych niż "365 dni"
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Chociaż w ostatnich kilku latach dostrzegalny jest powrót kina o zabarwieniu erotycznym, trudno jednak uznać filmy takie jak sadomasochistyczna trylogia na podstawie książek E.L. James czy ekranizacja prozy Blanki Lipińskiej za wizje udane. Można je oczywiście traktować jak komedie, parodie czy innego rodzaju "odmóżdżacze", ale od prawdziwych perełek kina erotycznego dzielą je lata świetlne.

Dobre, doceniane przez widzów i krytyków kino erotyczne zaczęło silny odwrót z końcem lat 90. XX wieku, wraz z upowszechnieniem się i łatwym dostępie do twardej pornografii. I choć co jakiś czas X muza potrafi nas zaskoczyć udanymi historiami o lekkim lub nieco mocniejszym zabarwieniu erotycznym, najlepsze filmy skąpane w tym nurcie powstały tak dawno, że większość czytających te słowa może ich już nie pamiętać.

Ale od czego jesteśmy my? Przed wami osiem filmów erotycznych, których seans z pewnością nie będzie stratą czasu. Skąd ta pewność? Wybraliśmy je ze ścisłej czołówki rankingu popularnego serwisu agregującego recenzje krytyków – Rotten Tomatoes.

1 / 9

Piękna złośnica (La belle noiseuse, 1991)

Obraz
© Materiały prasowe

W 1991 roku francuski reżyser Jacques Rivette wypuścił swoje największe dzieło - czterogodzinny film erotyczny "Piękna złośnica" (La belle noiseuse). To fascynujące i nieszablonowe studium procesu twórczego opowiada historię 60-letniego artysty Edouarda Frenhofera (Michel Piccoli), który, ku oburzeniu swej żony Liz (Jane Birkin)
, odnajduje inspirację w młodej modelce (Emmanuelle Beart).

Dwa lata później Rivette został poproszony o skrócenie swego 240-minutowego dzieła do wersji, która byłaby łatwiej przyswajalna dla szerokiej publiczności. W rezultacie powstał "Divertimento" (pełny tytuł: "Piękna złośnica - Divertimento"), który niestety zebrał znacznie mniej entuzjastyczne recenzje krytyków. Pozostaje zapytać, za którymi usuniętymi scenami zatęsknili najbardziej.

2 / 9

Żar ciała (Body Heat, 1981)

Obraz
© Materiały prasowe

W nadmorskim miasteczku na Florydzie lokalny prawnik Ned (William Hurt) wdaje się w romans z uwodzicielską Matty (Kathleen Turner). Przebiegła dziewczyna namawia Neda do zabicia jej dużo starszego i piekielnie bogatego męża (Richard Crenna), przed którym ukrywa swoją niezbyt chwalebną przeszłość.

Plan zakłada, że znajomość prawa pozwoli obojgu kochankom uniknąć odpowiedzialności, gdyż wraz ze sprawnie przeprowadzonym zabójstwem, kochanek młodej żony sfałszowałby także testament jej męża. Jednak Matty okazuje się być o niebo sprytniejsza niż gamoniowaty Ned, który nie podejrzewa, iż kobieta jest w stanie zmanipulować go jeszcze bardziej niż mężczyznę, którego morderstwo zleciła.

3 / 9

Klub Exotica (Exotica, 1994)

Obraz
© Materiały prasowe

Fabuła filmu kreci się wokół klubu ze striptizem Exotica, w którym młode tancerki zaspokajają żądze swoich klientów. Pewien sponiewierany przez życie urzędnik Francis (Bruce Greenwood)
uczęszcza do klubu, poszukując ukojenia. Tam poznaje tancerkę (Mia Kirshner)
, z którą nawiązuje namiętną relację.

Jednak przeszłość głównego bohatera nie daje o sobie zapomnieć. A pilnującemu wejścia do klubu bramkarzowi, podkochującemu się w tancerce, nie bardzo odpowiada zawiązujący się pomiędzy nią a Francisem romans.

4 / 9

Kontrakt Rysownika (The Draughtsman’s Contract, 1982)

Obraz
© Materiały prasowe

Pani Herbert (Janet Suzman) usilnie próbuje zadowolić swego męża, a tym samym rozpalić na nowo jego ostygłe uczucie. Aby to osiągnąć postanawia sprawić mu niespodziankę. Zatrudnia więc rysownika Neville’a (Anthony Higgins), aby wykonał szkice posiadłości, podczas nieobecności jej męża.

Neville stawia jednak warunek, iż wykona szkice, tylko jeśli ona spełni jego seksualne zachcianki. Zdesperowana pani Herbert na ów szantaż z niechęcią przystaje. Całą sytuację dodatkowo komplikuje córka pani Herbert, która… uwodzi rysownika-szantażystę. Ale to nie koniec niespodzianek, jakie czekają na niego w posesji Herbertów.

5 / 9

Nina wiecznie żywa (Nina Forver, 2015)

Obraz
© Materiały prasowe

Po tragicznej śmierci swojej dziewczyny Niny (Fiona O'Shaughnessy) Rob (Cian Barry) podejmuje nieudana próbę samobójczą. Kiedy udaje mu się ukoić ból, zakochuje się w Holly (Abigail Hardingham), dziewczynie pracującej razem z nim w supermarkecie.

Gdy para ląduje w łóżku, obok nich pojawia się krwawa plątanina połamanych kończyn – to powracająca zza grobu i niemogąca zaznać spokoju w zaświatach Nina, martwa, a jednak nadal obecna. Pomimo dość surrealistycznego doświadczenia, Holly decyduje się zostać u boku Roba, zdeterminowana, by uleczyć jego rany. Nina jednak nie zamierza dawać za wygraną.

6 / 9

Piękność dnia (Belle de jour, 1967)

Obraz
© Materiały prasowe

Ta opowieść o połączeniu zdeprawowania i elegancji stanowi jeden z ulubionych tematów reżysera Luisa Buñuela. Séverine Serizy (Catherine Deneuve)
jest bogatą, oziębłą i znudzoną młodą żoną, która pożąda od życia nieco większych emocji. W pewnym sensie jej życzenie spełnia się, gdy kobieta zostaje porwana, przywiązana do drzewa i wybatożona. Okazuje się to jednak tylko snem na jawie.

Natomiast jej wizyty w lokalnym burdelu, gdzie dla zaspokojenia własnych żądz pracuje jako prostytutka, niewątpliwie wydają się zupełnie realne. To współistnienie iluzji i prawdy jest rozbudowywane aż do finałowej sceny, w której reżyser serwuje nam dwa możliwe zakończenia.

7 / 9

Seks, kłamstwa i kasety wideo (Sex, Lies, and Videotape, 1989)

Obraz
© Materiały prasowe

Bezwzględny i egocentryczny prawnik John (Peter Gallagher) ma młodą, piękną żoną Ann (Andie MacDowell)
. Mimo poczucia bezpieczeństwa i życia w dostatku Ann nie czuje do niego pociągu seksualnego, z czego zwierza się swojemu terapeucie. John natomiast zaspokaja swe potrzeby seksualne, nawiązując romans z temperamentną siostrą Ann, Cynthią (Laura San Giacomo), która stanowi absolutne przeciwieństwo oziębłej żony.

Seks to jedyny obszar życia, w którym Cynthia jest lepsza od siostry. Postanawia zatem wykorzystać swe umiejętności, aby uwieść Johna. W owe zaburzone relacje wkracza Graham (James Spader)
, kolega Johna, który jest zdania, iż rozmowy o seksualnych fantazjach są dużo bardziej interesujące niż sam seks. Dlatego też spotyka się z kobietami i namawia je do zwierzeń na temat ich erotycznych pragnień, nagrywając wszystko kamerą.

8 / 9

Tamte dni, tamte noce (Call Me by Your Name, 2017)

Obraz
© Materiały prasowe

Film Luca Guadagnino jest zmysłową i transcendentną historią pierwszej miłości, opartą na uznanej powieści André Acimana.

Włochy, lato, rok 1983. 17-letni nad wyraz rozwinięty Elio Perlman (Timothée Chalamet), spędza czas w rodzinnej posiadłości na przepisywaniu i graniu muzyki klasycznej oraz czytaniu i flirtowaniu ze swą koleżanką Marzią (Esther Garrel). Rodzice chłopaka - wybitny profesor, specjalizujący się w grecko-rzymskiej kulturze (Michael Stuhlbarg) i tłumaczka (Amira Casar) - wychowują syna w wysokiej kulturze i w otoczeniu piękna.

Wydawać by się mogło, iż wyrafinowanie i intelekt czynią z Elio w pełni uformowanego mężczyznę, jednak pozostaje w nim wiele niewinności i niedojrzałości, zwłaszcza w sprawach sercowych. Pewnego dnia w posiadłości pojawia się czarujący, amerykański doktorant, który ma pomagać ojcu Elio. W skąpanej słońcem scenerii północnych Włoch, obaj mężczyźni odkrywają gwałtowne i niespodziewane piękno budzących się pragnień, które na zawsze zmienią ich życie.

9 / 9

Służąca (The Handmaiden, 2016)

Obraz
© Materiały prasowe

Ten zachwycający kryminał oparty na powieści Sary Waters, jest dziełem Park Chan-Wooka, reżysera takich obrazów jak "Oldboy", "Pani Zemsta", "Pragnienie" czy "Stoker".

W przeniesionej do lat 30. XX wieku opowieści, koreański reżyser tym razem serwuje widzom film, który różni się mocno od poprzednich jego dokonań. Zamiast ponurej brutalności, do której przyzwyczaił, widzowie otrzymują wciągającą i zmysłową historię młodej japońskiej damy Lady Hideko, mieszkającej w odizolowanej posiadłości, oraz jej nowej koreańskiej służącej Sook-Hee.

Owa służąca okazuje się być zamieszana w intrygę mającą na celu pozbawienie Lady Hideko jej ogromnego spadku. Połączenie dynamicznych elementów zapożyczonych z powieści oraz osobliwej wizji i energii twórcy czyni "Służącą" niezapomnianą filmową ucztą. Ucztą, której głównym daniem są naprawdę odważne sceny erotyczne.

Źródło artykułu:WP Film
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (74)